MALUA DO GANUP NA MANJOU GOAR NI TUHAN I
Orang Yang Berseru Kepada Tuhan Akan Diselamatkan
Ev. Rom 10: 8-13 Ep. 5 Musa 26: 6 – 10a
a.
Huria
ni Tuhanta na hinaholongan dibagasan Jesus Kristus; mansai las do rohani
Ap.Paulus mamereng parsitutuon ni halak jahudi laho mangulahon patik i, alai
tujuan ni pangoloion nasida naung gabe lilu do, siala Jesus Kristus do hagogok
ni patik i. Ala so adong do jolma na boi mandodo hasongkalon ni Tuhan Debata, manang marhite hagogon, haboion ni jolma laho
padalanhon patik i. Alai na boi do jolma i mandapot haluaon siala Tuhan Debata
na ro tu tongatonga ni hajolmaon. Ido alana didok “Ala ni asi ni roha ni Debata do hita malua”. Tung boha pe hajagoon
ni hita manisia nang hagogonta songon
sahalak olahragawan parsiadu maraton, molo sala do arah nang tujuan tung so boi
do ibana sahat tu garis finis. Alai ala ni asi ni roha ni Tuhan Debata, nang pe
gale hita jala ndang margogo, na ro do Debata mandapothon hita, ala ni sai
ditogutogu do hita tu dalan hasintongan i.
b.
Molo
tajaha di ayat 9 on, lam di pagomos Ap.Paulus do na naung dipasahat ibana, ia
haluaon i jonok do dia agka roha nang simanghudapta i luhut. Haluaon na sian
Tuhan Debata ndada sian usaha ni manisia, alai asi ni roha ni Debata sambing do
i tu hita jolma. Ala tung so boi do memungkinkan manisia manjalo haluaon holan
marhite hagogonna, ido umbahen diboan Tuhan Debata haluaon i tu hajolmaon,
pajonohonnNa sajonok ni jonok na asa laho mandapothon manisia asa boi jaloon
manang janghonon ni manisia i, ima marhite sahat tu ateate nang simanghudap ni
jolma i. Lapatanna haluaon i na jaloonna do i molo dihatindanghon ibana marhite
simanghudapna (mulut); ia Jesus do Tuhan
i jala dibagasan roha nang ateatena porsea ia Jesus do na ro tu tongatonga ni
portibi on, mate jala hehe sian hamatean, jala na ro do Ibana muse tu
haluaonta. Ia Jesus na tahaporseai nadada na holan dibagasan Hata ni Debata na
bersifat historis na hea mangolu di hajolmaon, alai na mian do Jesus mangingani
roha nang ateatenta, tahaporseai Jesus Kristus Tuhan na mangolu naung manaluhon
hamatean i.
c.
Ayat
10-13, dipaboa Ap.Paulus do na gabe dasor hatorangannai marhite na mambuat hata
ni Debata sian Joel 3: 5 (di Hata Indonesia Yoel 2: 32 ) Alai nasa na manjou goar ni Jahowa, malua do, 2:32 Dan barangsiapa yang berseru kepada nama TUHAN
akan diselamatkan. Dungi
dibuat ma muse sian Buku Jesaya 28: 16 Dibahen i songon on do hata ni Tuhan Jahowa: Ida
ma, ahu paojakkon di Sion sada batu, batu na niuji, sada batu parsuhi na arga
bahen ojahan na hot; manang ise na porsea di ibana, ndang tagamon maporus.
c.Sian na dua turpuk on
naeng patoranghon pangalaho ni haporseaon tu Tuhan i na mamboan ganup jolma tu
haluaon ni Tuhan Debata. Ap.Paulus naeng patoranghon marhite ayat on ia haluaon
na sian Tuhan Debata ndada na holan tu sada bangso, alai tu ganup jolma na
porsea ingkon mandapot haluaon. I do umbahen ia Jesus Kristus ima Tuhan ni
saluhut jolma, ganup na manjou goarNa jala na porsea tu Tuhan Jesus ingkon
paluonNa.
d.
Marhite
turpuk ni minggunta on, naeng do berengonta haburjuon ni Tuhan Debata tu hita,
diboto Debata do hagaleonta na so tuk be sahat tu haluaon holan marhite gogo
nang usahanta sandiri. Umbahen dipajonok Tuhan Debata haluaon i jala mamboan
hita lam jonok tu Ibana asa boi dapot hita haluaon na sian Ibana i. Marhite pangalaho i, marguru do
hita laho asa lam mananda Tuhan Debata dibagasan ngolunta, ia Ibana do Debata
na mangantusi jala na mananda dohot na mamboto hagogoonta na terbatas. Diboto
Tuhan i do hagaleonta, diboto Ibana do dibagasan hagaleonta i aha ma na boi
sipatupaonta.
e.
Mansai
las do roha Ap.Paulus di parsitutuon ni haporseaon halak Jahudi na mangulahon
Uhum ni Patik i alai tung marsak do rohana ala parsitutuon ni nasida mangulahon
i marisuang sambing do hape, siala holan marhite goar ni Tuhan Jesus do rade
haluaon. Tu hita pe angka na porsea, na boi do hita marlas ni roha ala ni
kemampuan, kehebatan, ketangkasan jala keberhasilanta na mangula angka ulaonta
di portibi on, alai gabe marisuang do i saluhutna molo so marhitehte haporseaon
tu Tuhan Jesus. Ido umbahen di dok AP.paulus di 1 Korint 10: 31 Onpe, na mangan manang na minum hamu, manang
dia pe diula hamu: Bahen hamu ma saluhutna i, pasangaphon Debata!
e.Songon na naung
dipatorang Ap.Paulus dibagasan turpuk on, ia angka na porsea i tung so
pailaonna do manang ndang na gabe tarhirim. Ala ni i porsea do hita di sude
ulaonta sai dibagasan haporsean tu Tuhan Jesus asa unang gabe tarhirim hita
(kecewa).
f.
Ia
Tuhan Jesus ndada na dao sian hita angka
na porsea, siala asi dohot holong ni rohaNa tu h ita jolma, holan
marhite parsitutuonta dibagasan rohanta na porsea dohot marhite simanghudapta
manghatindanghon ia Jesus ima Tuhan, songon i ma jonok ni Tuhan i dibagasan
ngolunta. Na sai joujou hita tu Tuhan i jala dibagasan rohanta na porsea sai na
alusan ni Tuhan i do i. Ima na dipaboa Minggu
Invocavit na marlapatan:”Jouonna ma Ahu jala alusanHu ma ibana”
(Pslm.91:15a). Dialusi Tuhan i ma angka joujounta tu Ibana dungi jaloonta ma
haluaon sian Ibana. Dipalua artina na mangolu jala mian dibagasan Tuhan i, di
surgo hasonangan, hangoluan na saleleng ni lelengna dung onding hita sian
parngoluon on ( 1 Tess.4:14). Molo tajou goar ni Tuhan i ndada holan na joujou, manang mandok goar
ni Tuhan Jesus, siala ndada ganup na sai joujou tu Tuhan Debata na mian jala
masuk tu Harajaon ni Debata di Surgo i (Mat.7: 21-23 :”Ndada saluhut halak, na mandok Ahu Tuhanna, bongot
sogot tu harajaon banua ginjang i, holan angka na mangulahon lomo ni roha ni
Damang na di banua ginjang i do! Ai torop do sogot di ari parpudi na mandok tu
Ahu: Ale Tuhan! Ale Tuhan! Nda manurirangi hami nahinan mangasahon Goarmu? Nda
hupabali hami najolo angka sibolis mangasahon Goarmu? Nda lan angka ulaon na
balga huula hami mangasahon Goarmu?Dung i dohononku ma tu nasida: Ndang dung
hutanda hamu; laho ma hamu sian lambungkon, hamu angka na mambahen na so jadi.” Alai na bongot tu hasonangan na so ra suda i ima angka na mangoloi
jalana mangulahon Hata ni Debata. Ndang sae holan na mandok porsea, yakin, amin,
jala aman di rohana hape ndang mangihut di pangalaho, diparulaon siganup ari.
Manjou goar ni Tuhan i dibagasan tangiang, ende-ende pujian nang dibagasan
arsak pe naeng ma mangihut jala sadalan dohot namangoloi jala mangulahon patik
nang HataNa. Unangma salah dalan, salah arah hita; molo sega motor nda tung
laho hita manjalo pangurupion tu ahli bangunan. Unang ma salah alamat, salah
tujuan, salah arah joujounta, molo ro angka parsorion, na pamahap rohanta, na
mangarsahi ngolunta, hangaluton, hamaolon, parsahiton unang ma manjou angka
datu, manjou sibolis nang utiutianna, holan tu Tuhan Debata do marhite Jesus
Kristus hita manjou. Malua do ganup na manjou goar ni Tuhan i. Amen.
B.E No. 297 NA MARSAK ROHAM BL. 26
1. Na marsak roham Sai jou Debatam
Na burju gogo mangurupi.
BE. 377. RO MA HAMU SUDENA. BL. 381
1. Ro ma hamu sudena, di-jou Tuhanta I, Hamu sude
loja, huhut
Na sorat I! Ting ganghon ma sudena na pasorat hon
ho, tu Jesus
Na man jou hon Hatana on tu ho :
Ro hamu sude, sai ro hamu sudena loja jala sorat,
sai ro hamu sude,
Ro hamu sude, Sai ro hamu sude, ai sonang be hu ba
hen hamu, na ro sude
Illustrasi: Abdurrahman Wahid alias Gus Dur dikenal sebagai sosok pribadi yang humoris. Tidak sedikit orang-orang masih mengingat dengan baik humor-humor yang pernah disampaikan olehnya. Kiranya hampir seluruh kalangan mengagumi kepiawaian Gus Dur dalam melontarkan joke-joke atau pun humor-humor lucunya.
Sosok Presiden ke-4 RI ini pernah menyampaikan salah satu humor yang sangat lucu dan menarik bagi para penggemarnya, yakni tentang kisah “siapa yang paling dekat dengan Tuhan?”. Simak kisahnya berikut ini.
Pada suatu ketika, ada beberapa tokoh agama yang sedang berkumpul sembari berdebat, yakni tokoh agama Islam, Kristen, dan Budha. Kala itu, yang diperdebatkan adalah mengenai agama mana yang paling dekat dengan Tuhan.
Seorang Biksu Buddha
berkata duluan: “Agama sayalah yang paling dekat dengan Tuhan. Karena setiap
dari kita ketika beribadah memanggil Tuhan dengan ucapan “Om”. Nah, kalian tahu
sendiri, kan, seberapa dekat antara paman dengan keponakannya?”.
Sementara seorang Pendeta tidak mau kalah, bergegaslah ia menyangkal: “Ya tidak bisa, sudah jelas agama sayalah yang paling dekat dengan Tuhan”, ungkap pendeta tersebut. “Lah kok bisa?”, sontak kaget Biksu sambil menahan penasaran yang mendalam.
“Kenapa tidak, agama anda kalau memanggil Tuhan hanya mengucapkan “Om”, kalau di agama saya memanggil Tuhan itu “bapak”. Nah, kalian tahu sendiri, kan, bagaimana kedekatan seorang bapak kepada anaknya, daripada kedekatan paman kepada keponakannya. Sudah pasti agama kamilah yang paling dekat”, jawab pendeta itu dengan semangat.
Sementara Gus Dur sama sekali belum mengeluarkan argument untuk perdebatan itu dan dirinya masih tetap tertawa bahkan terbahak-bahak setelah mendengar argumen-argumen yang disampaikan oleh para tokoh tadi itu.
“Lah sampean kok malah tertawa terus?”, tanya penasaran dari pendeta. Kemudian Biksu Buddha pun melontarkan sebuah pertanyaan: “Apakah anda merasa bahwa agama anda lebih dekat dengan Tuhan?”, sahut biksu tersbut kepada Gus Dur.
Sementara Gus Dur masih saja tertawa, kali ini sambil berkata: “Ndak kok, saya tidak bilang begitu, boro-boro dekat, justru agama saya malah yang paling jauh sendirian dari Tuhan?”, jawab Gus Dur kepada Biksu itu sambil terkekeh-kekeh ketawa.
“Lah kok bisa?” Tanya
Pendeta dan Biksu yang semakin penasaran menunggu jawaban Gus Dur. “Lah gimana
tidak, wong kalau di agama saya itu kalau memanggil Tuhan saja harus memakai
toa (pengeras suara)”, jawab Gus Dur sambil tertawa.