“MARLAS NI ROHA DIBAGASAN TUHAN I”
& Ev.Psalmen 32: 8 - 11 & Ep. Lukas 15 : 1 – 7
- Ganup jolma do manghasiholi ngolu na dibagasan
las ni roha dohot hasonangan. Las
ni roha nang hasonangan jotjot do dipahombar tu keadaan nang situasi.
Isarana molo marhasil sasahalak di parkarejoanna, di parsikolaanna,
dibisnis na, manang malua sian mara, jala malum sian parsahiton, jala
naung marhasil mandapot gelar di pendidikan tinggi. Saluhutna i boi do
manghorhon las ni roha di hita jolma. Ala ni las ni rohanta i boi do
dipatuduhon marhite na patupahon parpestaon, rup marsipanganon, jala laos
adong do na mambahen sahat tu na marendei, mar kibord sahat tu manogot ni
ari. Ndang adong na sala molo marlas ni roha hita, sonang rohanta
tahilala. Las ni roha ima na mambahen sonang roha nang pingkiranta. Alai
ndang holan ala ni na adong manang gabe taruli angka na jinalahanna, molo
ala ni i do lapatan ni na marlas ni roha nda tung sude jolma i dos
panghilalanna di na marlas ni roha i. Holan angka na dapotan jala na
marnampunahon las ni roha i sambing do. Boha ma angka halak na dibagasan
hasusaan, na hona arsak, na marsahit, na harugian di usaha, manang na
mangadopi kegagalan, na pogos, na so mardihadiha, boha ma nasida boi
marlas ni roha. Tarlumobi dipartingkian na parpudi on ala ni pandemi covid
19 on na gabe masalah dohot pergumulanta, torop na hona masalah di
parkarejoan na soada be, jala angka ruas nang keluarganta na jumolo
manandinghon hita. Boha do nasida marlas ni roha ?
- Dibagasan minggu on na ginoaran Minggu Letare
na marlapatan Marlas ni roha ma
hamu-Jesaya 66:10a), asa dijou do hita songon topik ni minggunta on : MARLAS
NI ROHA DIBAGASAN TUHAN I.
- Ia turpukta on ima Psalmen 32 marisihon
tangiang naung maralus sian Debata ala naung malua sian mara nang
parsahiton, sian na manjehehon, sian angka na mandondoni, sian
pardosaonna. Na marlas ni roha do parpsalmen Daud dison jala mandok
mauliate jala saluhut na dihumaliangna diarahon asa pasidohot marlas ni
roha. Dihilalahon parpsalmen Daud on naung disesa Tuhan Debata angka
dosa-dosana. Nauju i, mansai borat do dihilala Ibana siala pardosaonna i,
sahat pola tu holiholina mansai mohop situtu dihilala. Lapatanna ndang
jumpangsa hademahon, ndang adong las ni roha diibana, hape sahalak raja do
ibana, godang do artana alai ndang adong las ni roha diibana uju i.
Siala ni i do ro ma ibana mangadop Tuhan Debata.
Marhite naposo ni Debata ima si Nathan pasahathon hata sipasingotna tu si Daud,
diokui si Daud ma sude dosa nang hasalaanna tu adopan ni Tuhan Debata (2
Sam.12:13). Pardosaonna ala mampargunahon huasona songon raja asa marlomo lomo
tu bawahanna si Uria jala mambuat si Batsyeba pardijabu ni si Uria gabe hasonanganna
jala mangalangkup, di rohana boi pasonanghon rohana.
ay.8-9; Dipasahat si Daud do tu adopan ni Tuhan Debata
angka dosana i, ndang na maol rohana asa muba. Sadar do si Daud marhite
sipasingot panurirang Nathan i, ima tona nang Hata ni Debata tu ibana. Ndada na
holan manesa dosana Tuhan Debata, alai dipangido do tu na dipalua i dua
singotsingot ima naparjolo; asa manangihon, mangulahon dohot patonggorhon simalolongna tu
dalan na pinatutuhon ni Tuhan Debata. Hangoluan ni halak na pinalua ingkon
mamparrohahon torus tu Tuhan i asa unang loas di palilu portibi on nang na
dihulamiangna. Napaduahon ima asa unang marjogal ni roha laos maol siat hata
nang manangihon pangajarion. Digombarhon si Daud do songon hoda manang halode
na so marroha. Lapatanna ndang olo manangihon sai tong dihuphupi roharohana,
manang hagiot ni rohana. Ido asa dirajai roha nang hagiot ni rohana marhite
pinatunduk dohot kongkang. Laos songon i do halak naung dipalua Tuhan i, ingkon
boi di kongkang dirina sian saluhut hagiot ni roha nang daging na boi muse
mambahen madabu tu gambo lisop ni dosa.
- Ayat 10- Digombarhon si Daud do aha na masa di angka halak parjahat
i na so olo marhamubaon ni roha jala na marsihohot tu lomo ni rohana
sambing nang hagiot ni rohana. Tung godang do parniahapanna na nialamanna,
laos boi do tangkas taringot tu halak parjahat i di Bindu 37: hatuaon ni
halak parjahat, sude do dipamasa ni halak parjahat i angka dalan laho
manghorus sude na di portibi on. Didok roha ni parjahat i na boi jaloona
angka las ni roha dibagasan ni i, alai hape ujungna las ni roha na i holan
parsatongkinan do hape, ndang adong na hot las ni rohan ai di portibi
on, marisuang do las ni roha ni
portibi on. Jala tangkas do
didok taringot tu parjahat i di Bindu 37:9 Ai sai na
siap do sogot angka parjahat i, alai sai na teanon ni angka na mangkaposi
Jahowa do tano i sogot. Jadi tung mansai tangkas do ujung ni halak
parjahat i ndang na manean las ni roha alai hona uhum do sogot jala
disiaphon saleleng ni lelengna. Dungi dipaujung si Daud ma tangiangna i
dohot panimpuli holan dibagasan Tuhan i do adong las ni roha jala halak na
tigor roha i do mandapotsa. Angka las ni roha na tajalo i ala naung
mangolu do hita hombar tu Hata ni Debata i
- Ay. 11; Tangkas do hita mamboto na nidok si paulus di Pilippi 4: 4 “Marlas ni roha ma hamu tongtong di bagasan
Tuhan i! Huulaki ma mandok: Marlas ni roha ma hamu.” Ndada ala ni keadaan manang situasi siboan las ni roha di hita,
alai molo raphon Tuhan i hita na mangarajai saluhut na masa nang keadaan
dohot situasi ni parngoluonta. Holan Tuhan i do na boi paubahon keadaan
susa, harugian, sahit, hamaolon, parmaraan gabe marhasil, marhahipason,
margogo muse, jala marlas ni roha. Las ni roha raphon Tuhan i ndada holan
las ni roha na di portibi on alai las ni roha na manontong na di gombarhon
Tuhan Jesus di Lukas 15: 1 – 7
pardisurgo i pe dohot marlas ni roha siala sahalak naung marhamubaon ni
roha jala olo rohana mangolu dibagasan lomo ni roha ni Tuhan i. Jadi halak
na bertobat jala mangolu hombar tu lomo ni roha ni Debata asa manghorhon
tamba las ni roha di Banuaginjang i siala tamba na mangingani surgo i.
15:7 Hudok ma tu
hamu: Suman tusi do gumodang las ni roha di banua ginjang mida sipardosa
sahalak, na olo paubahon rohana, asa mida siapulu sia partigor, na so pola
paubahon rohanasida.Siala ni i molo tung pe
ndang godang las ni rohanta di portibi on unang gabe sumurut rohanta gabe
si parjahat hita. Las ma rohanta molo sadar hita ala dipaingot Tuhan i
dalanta na so tigor i asa muba hita, saluhutna i ala ni holong ni Tuhan i
do tu hita pardosa on. Pangungkapon
3:19 “Ai nasa na huhaholongi,
angka i do hupinsang jala huajar. Antong, haringkothon ma na paubahon
roha!” Siala ni i tangkas ma
hita na maniop haporseaonta; satia mangihuthon Tuhan i, marhite na
mangulahon hata nang patikNa i, asa dapot hita tumpal i. Pangungkapon
2:10 c “........Sai
burju ma ho rasirasa mate; dung i lehononku ma tu ho tumpal hangoluan i.” Holan dibagasan Tuhan i do las ni roha na manongtong dihalak na
porsea. Sai dipahombar ma ngoluna tu lomo ni roha ni Debata di sude
situasi, keadaan nang di sude partingkian.
- Adong ma sada
ilustrasi na sian India baritana: Adalah dua
orang yang bersahabat namanya Raju dan Raja. Mereka berasal dari desa yang
sama tetapi dari kelas sosial yang berbeda. Raju dari kelas Sudra dan Raja
dari kelas Brahma. Namun demikian, sejak masa kanak-kanak, mereka sudah
bersahabat kompak. Perbedaan kelas sosial, nampaknya tidak pernah
memisahkan persahabatan mereka. Apalagi, mereka berdua berasal dari
keluarga Kristen.
Persahabatan Raju dan Raja terjalin di atas
realitas perbedaan kehidupan yang ada. Mereka sudah terbiasa hidup di dalam
perbedaan itu sehingga perbedaan itu tidak mengganggu persahabatan mereka.
Persahabatan seperti itu memang jarang ditemui dan sulit terjadi, apalagi di
India sendiri.
Ketika Raju dan Raja sudah dewasa, mereka sama-sama
berangkat ke kota untuk mengadu nasib disana. Setelah bertahun-tahun hidup di
kota, jurang pemisah persahabatan mereka sebenarnya semakin menganga. Bayangkan
saja, Raju seorang pemuda yang taat beragama. Ia hampir tidak pernah absen ke
gereja dan tidak pernah lupa berdoa. Sedangkan Raja sahabatnya, mungkin karena
ia seorang Brahma yang pada umumnya kaya-kaya, merasa tidak kurang apa-apa,
sehingga berkecimpung dengan berbagai dosa anak kota. Ia hidup ditengah-tengah
galaunya kehidupan mewah. Ia tidak pernah lepas dari kenikmatan dunia, seperti
uang, minuman dan perempuan.
Suatu hari, mereka bertemu, namun sudah agak lain
dari biasanya. Entah mengapa, Raja mendesak agar Raju ikut pergi ke pesta di Kafe.
Katanya untuk mencari hiburan disana. Tentu saja Raju menolak, bukan saja
karena ia mau pergi ke gereja. Tetapi sedikitpun ia tidak tertarik dengan
pesta-pesta pemuda kota. Raju sangat
membenci gaya hidup Raja yang dinilai sudah kelewat batas dan memintanya
untuk menghentikannya.
Namun Raja juga tidak mau kalah, hendak membujuk
Raju: Raju juga membujuk Raja agar mereka pergi ke gereja saja.
Raja berkata: sudahlah, kali ini kita pergi ke kafe
saja, apa kau tidak bosan, terus-menerus hanya pergi ke gereja? Pada hal dari
dulu hidupmu seperti ini-ini saja, tidak ada yang berubah. Sekarang tidak usah
pergi ke gerja, kita ke pesta saja! Bagaimana? Kata Raja membujuk Raju.
“Tidak Raja! Justru kau yang perlu sadar bahwa
perbuatanmu itu tidak benar. Uangmu memang banyak, tetapi itu dari hasil
penjualan narkoba. Hidupmu tidak pernah lepas dari minuman keras, apakah kau
tidak sadar juga, bahwa smua itu merusak kehidupanmu? Sekarang, saya katakan
tinggalkan kafe, jauhi narkoba dan perempuan jalang, ikut aku, kita pergi ke
gereja.
Oohhh Raju, Raju! Rupanya kau sudah menjeadi
pendeta sekarang. Terimakasih atas kotbahmu itu, tetapi begini saja, kita pergi
ke Kafe saja nanti aku yang bayar semua, kamu dapat menikmati apa saja, tidak
usah takut. Tidak apa-apa menikmati hidup yang selama ini belum pernah kau
rasakan, toh nanti kita juga pergi ke gereja?
Raja ! coba pikirkan lagi, itu semua tidak berguna,
itu dosa, sadarlah Raja.
Okeylah kalau begitu, nampaknya diantara kita tidak
ada yang mengalah, baiklah silahkan saja pergi ke gereja dan aku pergi ke kafe
berpesta.
Raju dan Raja berpisah, Raju pergi ke gereja dan
beribadah seperti biasa. Raja pergi ke kafe bersenang-senang menikmati dunianya.
Namun dalam perjalanan Raju merenungkan dan membayangkan
apa yang dikatakan Raja, sekali-kali menikmati yang belum pernah dicicipi,
mungkin tidak ada salahnya. Kemudian Raju pun bergegas membelokkan arah
motornya ke kafe menemui sahabatnya Raja.
Pada waktu yang sama, Raja merasa gelisah, palagi
setelah merenungkan apa yang dikatakan Raju, selalu terngiang di telinganya. “Oh...dosaku
sungguh banyak, saya benar-benar sampah masyarakat, hidupku penuh noda dan
dosa, Oh Tuhan ampuni saya, Raja kahirnya menangis terisak-isak. “Mungkinkah
Tuhan mau menerima saya ?” pikir Raja. “Ah...aku pergi ke gereja saja menemui
Raju, seketika itu juga ia membelokkan arah kendaraan mobilnya menuju gereja.
Namun tak disangka dalam perjalanan seperti film
india Motor Raju dan mobil Raja bertabrakan, hingga hancur perkeping-keping.
Mereka berdua Raju dan Raja meninggal seketika ditempat.
Konon mereka berdua tiba di akhirat, pengadilan
terakhir manusia. Raju ditempatkan disebelah Kiri, tempat manusia yang mau di
kirim ke neraka. Sementara Raja ditempatkan di sebelah kanan, tempatmanusia mau
dikirim ke sorga, jadi ruangan itu hanya tempat transit, disitu ada semacam
counter desk, tempat menerima keluhan, usul dan klaim seseorang, sebelum
akhirnya mereka dikirim ke tempat tujuannya masing-masing. Mereka berdua secara
kebetulan bersamaan tiba di counter desk. Mereka berdua menghadap resepsionis
yang ada disitu. Raja berkata: Maaf Pak”, mungkin kamu salah menempatkan saya,
seharusnya saya tidak di ruangan sebelah kanan tempat manusia yang mau di kirim
ke sorga. Sebab saya mengenali diri saya, saya penuh dosa, saya tidak mungkin
ke sorga. Saya terima kalau saya dikirim ke neraka. Tetapi sahabat saya ini ,
tolonglah, namanya Raju, di dunia ini ia sangat rajin ke gereja dan tidak
pernah lupa berdoa, dan rajin ke gereja, saya kira dia yang pantas dikirim ke
sorga.
“Betul Pak! Soalnya dari sejak kecil di desa, saya
sudah rajin ke gereja dan tidak pernah lupa berdoa. Setelah dikota, saya juga
tidak pernah ikut-ikutan berbuat dosa. Sehingga tidak mungkin saya dikirim ke
neraka. Jadi mungkin bapak salah menempatkan saja. Kebetulan nama saya Raju
hampir sama dengan Raja. Jadi sayalah yang seharusnya di ruangan sebelah kanan
tempat manusia yang mau dikirim ke sorga.
Kemudian Bapak tersebut mengamati keduanya, dan
berkata: “Begini, apa yang saudara berdua katakan sama sekali tidak benar.
Menurut catatan kami, Raju memang anak yang aik sejak kecil. Ia orang yang
rajin ke gereja dan tidak pernah lupa berdoa. Akan tetapi di akhir hidupnya,
sesuai dengan catatan kami, ia berencana dan sudah melangkah untuk terjun
melakukan dosa. Catatan terakhir inilah yang menjadi rujukan, mengapa Raju
ditempatkan di ruangan sebelah kiri. Ini memang sangat ironis dan menyedihkan.
Saudara tidak bertahan sampai akhir. Saudara bukan Raju yang dulu lagi ketika
saudara menghembuskan nafas terakhir.”
Malaikat itu menarik nafas dan melanjutkan lagi.
Mengenai Raja, menurut catatan kami, ia memang orang berdosa dan layak menerima
hukuman di neraka. Akan tetapi di akhir hidupnya, ia sempat bertobat, kembali
menemui Tuhan. Sekalipun tidak di gereja, karena maut tiba-tiba datang, tetapi
doanya, pertobatannya dan penyerahan dirinya te;ah diterima Tuhan. Jadi catatan
terkahir inilah yang menempatkan dia layak masuk sorga.”
Kemudian malaikat itu
kembali memandang wajah mereka bergantian. “Jadi begitulah saudara-saudara,
silahkan kembali ke tempat semula.”
Raju lesu membisu, sedangkan Raja
belum mengerti mengapa ia diterima Tuhan, sekalipun keputusan itu menyenangkan
dan memberi kebahagiaan, namun ia tidak dapat menyembunyikan kesedihannya
memikirkan Raju sahabatnya.
Saudar/i yang terkasih, cerita ini memperingatkan kita supaya jangan
seperti Raju , yang tidak setia sampai mati, yang pada akhirnya jatuh kepada
bujuk rayu.
Akan tetapi bukan pula untuk mengharuskan supaya kita seperti Raja, yang
menumpuk dosa dan di akhir hayatnya bertobat kepada Tuhan.
Kehidpan yang benar adalah menata dan meniti hidup ini dengan ibadah,
doa dan taat kepada Tuhan. Bukan hanya sekatu-waktu tetapi sepanjang hidup
hingga akhirnya. Dengan demikian, kita akan menjadi pewaris kehidupan sorga
yang telah disediakan Tuhan.Amin.