Manghaholongi Debata Jala
Manangihon Soarana
(Mengasihi Tuhan Dan Hidup Menurut Jalan-Nya)
Efesus 6:
21 – 24
- Huria
ni Tuhanta na hinaholongan dibagasan Jesus Kristus, ia turpukta on ima bagian
na parpudi sian surat ni Apostel Paulus tu huria na di Efesus. Turpukta on
ima sambungan ni ayat na sebelumna Apostel Paulus manosoi huria na di
Efesus asa tongtong margogo jalamarpanghirimon holan di Tuhan i. Na masa na
ditaon si Paulus i mambahen ibana margogo, siala ni i ma dipaingot jala
disosoi huria Efesus asa hot marurat jala togu dibagasan Kristus.
Hasatiaon dohot hatoguon ni roha siihuthon Kristus paloas dirina
manghilalahon hadameon na sai mangalinggomi dirina. Disurat Apostel paulus
do suratna on tu huria Efesus uju dibagasan hurungan ibana. Ido alana
disuru ibana si Tikhikus na ginoaranna dongan haholongan, songon
parhiteanna laho pasahathon suratna i. Alai ndang holan si Tikhikus, dohot
do na manadongani si Paulus na deba dongan di pardalanan laho mambaritahon
barita na Uli ima songon si Apolos, Barnabas, Silas. Dung i adong dope na
margoar Sopater, Aristakhus, Sekundus, Gayus, Timotius, Tromifus, jala
torop dope angka na asing mandongani ibana. Mansai balga do panghorhon ni
dongan saulaon ni Apostel Paulus on laho mangurupi laho pasahathon tona tu
tongatonga ruas ni huria i, disis naasing laho patoguhon ruas i uju ndang
disi Apostel Paulus. Nasida ma angka aleale ni si Paulus, na mandongani di
pardalanan, paradehon inganan, jala dohot mandongani ibana di hurungan.
Paralealeon ni si Paulus raphon godang jolma mansai menarik, ala di
parsaoran i, disi ma nasida rap masiapulan, masitoguon jala masihaposan
nasida sama nasida. Dihaporseai si Paulus do angka donganna i, songon tu
si Tikhikus na dihaposi laho mamboan suratna tu huria na di Efesus jala
mangapuli roha nasida.
- Huria
ni Tuhanta, molo tajaha turpuk on, mansai ringkot do mangalehon dorongan,
semangat tu dongan, songon sada dalan manghaholongi ruas i Tuhan i. Songo
na nidok sahalak panurat: "dorongan itu bagaikan oksigen dalam
kehidupan gereja. Dorongan itu membuat hati berdetak, pikiran jernih, dan
tangan terinspirasi untuk melayani." Ala ni i panogunoguon i
mansai ringkot do di tonga ni huria, ido na di hata ni Tuhanta di 1
Tesalonika 5:11 “Dibahen i, sai masipaingotan ma hamu jala
masipauliulian, songon naung binahenmuna.” Jala tardok do i sada
silehonlehon na adong di angka na porsea i dibagasan pamatang ni Kristus (ptds.
Rom 12).I do alana ditongos si Paulus si Tikhikus tu huria i paboahon
situasi nasida jala mangalehon semangat di nasida. Na pos do roha ni si
Paulus naung mananda si Tikhikus na marnampunahon karunia na laho mangalehon
semangat:
a) Dongan na hinaholongan (yang
kekasih): pandohan on di terjemahan NIV diterjemahkan sebagai sayang, tetapi
kata Yunani Agapetos lebih jelas diterjemahkan sebagai yang terkasih. Hata Agapetos
mansai tarbarita di angka halak kristen na godang pengorbanan- agape
dibagasana. Jadi haholonganna si Tikhikus patuduhon rohana laho manghobasi halak
na asing dohot Tuhan i. Jala na mansai menarik, parhataan i tudos dohot na di
pangke Tuhan na manggombarhon AnakNa dungkon tardidi Jesus, Mateus 3:17 Laos
mangkuling ma soara sian ginjang, didok ma: On do Anakku, Haholongan i;
halomoan ni rohangku do Ibana! Jadi na marlapatan ditongos do si Tikhikus
songon penyemangat tu huria Efesus ala solhot ibana dohot si Paulus jala rohana
pe umbahen dihaholongi si Paulus ibana.
b) Na mangihut di gombarhon do ibana
songon aleale; di hata Junani didok Adelphos, tudos ma lapatanna sian bortian
na sarupa (berasal dari rahim yang sama). Songon angka naung gabe siihuthon
Kristus ima na gabe Kristen naung gabe na tinompa na imbaru di bagasan keluarga
ni Debata, jala songon na nidok si Paulus hita anak na diain Debata. Laos
songon i ma angka na porsea i nuaeng hita angka na marhaha mar anggi di bagasan
Kristus i. Angka huria ima sada keluarga na marhahamaranggi na marhaporseaon tu
Kristus Jesus i. Ima alasan si Paulus mandok si Tikhikus dongan, anggi.
c) Namangihut didok: Parhobas
haposan (setia): di hata Junani didok “pistos” na marlapatan; haposan (dapat
dipercaya), dapat diandalkan dan dapat diandalkan. Sian hata Junani i dapot
hita ma lapatanna hasatiaon. Jadi si Tikhikus salak na berkomitmen, sapala
naung disuru, diulahon do ulaonna dohot denggan. Boi do diandalhon ibana asa
satia tu panjouonna laho mangulahon angka siulaonna. Naung tarbukti dohot
berpengalaman boi diandalhon diulaon ni huria. Mansai tabo pandohan i ate angka
dongan molo songon i sahat di hita.
d) Na parpudi didok ma anak somang
(hamba, pelayan); sian hata Junani “diakonos”. DI huria na parjolo sai didok do
Anak Somang (hamba) angka uluan nihuria uju i. Ndang tuan, manang tuan besar,
manang, kapala ni jabatan. Nasida mangalapati dohot denggan ajaran ni Jesus ima
angka na naeng balga ditongatongamuna ima na gabe anak somangmuna. Jala Jesus
pe mandok Matius 20:28 sama seperti Anak Manusia datang bukan untuk dilayani,
melainkan untuk melayani dan untuk memberikan nyawa-Nya menjadi tebusan bagi
banyak orang." Jadi si Paulus manggoari si Tikhikus anak somang (hamba,
pelayan). Posisi natumorua dituntut Kristus asa gabe uluan. Ndang pola heran
hita dihaposi si Paulus do ibana laho menyemangati ruas di Efesus, ibana ma
haholongan dohot pelayan na satia.
- Huria ni Tuhanta nahinaholongan: Gembala sebagai pemimpin gereja memiliki tanggungjawab untuk mewujudkan kedewasaan rohani jemaat. Upaya dalam mewujudkan, tidak dapat dilakukan hanya fokus pada pelayanan khotbah dalam ibadah saja, melainkan perlu hubungan kedekatan yang dapat dilakukan dengan melakukan kunjungan pastoral. Clinebell menyatakan bahwa pelayanan kunjungan pastoral dapat memperkuat kehangatan pelayanan pendeta selama kebaktian di gereja. Hubungan pendampingan dilanjutkan dan diperkuat lagi dengan perhatian yang diberikan pendeta melalui kunjungan. Kunjungan pastoral menjadi kekuatan bagi gembala dalam pelayanan penggembalaan dalam upaya menjaga dan memelihara jemaat. Kunjungan sangat membantu gembala dalam mengenal jemaat, secara khusus bagi gembala yang baru di wilayah pelayanannya tersebut. Melalui kunjungan inilah gembala mencari tahu kebutuhan jemaat dalam hidup rohani, harapannya atas pelayanan gereja, sehingga gembala dapat membuat tujuan dan rencana yang relevan dengan kebutuhan tersebut bahwa pelayanan kunjungan merupakan suatu kegiatan resmi gereja yang sangat penting dalam membina hubungan yang erat dengan jemaat-jemaatnya. Hubungan antara kedua pihak inilah yang membuat gembala jemaat atau pengurus gereja dapat mengetahui keadaan yang sedang dialami oleh jemaat-jemaatnya, sehingga gereja dapat melayaninya secara efektif. Pelayanan penggembalaan akan menjadi efektif ketika gembala dapat mengenal dan mengetahui kebutuhan jemaat, sehingga mampu mendisain pelayanan penggembalaan secara tepat dan relevan. Pelayanan demikian akan meningkatkan kepuasan jemaat atas layanan gereja dan mendorong serta me-ningkatkan loyalitas jemaat kepada gereja Mewujudkan kehidupan rohani yang bertumbuh diperlukan upaya dari setiap pribadi orang percaya. Gereja melalui pelayanan yang dilaksanakan gembala dengan melakukan pembinaan, pembimbingan dan menuntun jemaat untuk mengaplikasikan Firman Tuhan.Namun dari pribadi yang terkait diperlukan usaha untuk melakukan Firman Tuhan. Melalui sinergi dari kedua pihak, dimana gereja melakukan tugas dan tanggungjawabnya dengan baik, serta jemaat juga merespon dengan mengaplikasikan Firman Tuhan, maka pertumbuhan rohani akan terwujud secara optimal. Semakin baik dan intens pelayanan kunjungan pastoral yang dilakukan gembala jemaat maupun Badan Pengurus Jemaat atau Majelis Gereja akan berdampak pada peningkatan pertumbuhan rohani jemaat. Pelayanan kunjungan pastoral sebagai bentuk dari pelayanan penggembalaan yang memiliki peran penting dalam membangun hubungan dengan jemaat, mengetahui kondisi jemaat yang sesungguhnya dan sebagai media dalam menuntun serta membimbing dalam menumbuhkembangkan nilai-nilai Iman Kristen. Melalui pelayanan kunjungan pastoral ini jemaat mendapatkan dukungan, dikuatkan, diteguhkan dalam menghadapai realitas kehidupan serta dibimbing bertumbuh dalam kehidupan rohaninya. Amin.