Sabtu, 11 Februari 2023

Renungan Evangelium Minggu Sexagesima (60 ari andorang so hahehehon), 12 Februari 2023

 

Tua Ni Halak Na Daulat Marroha

Kebahagiaan Orang Yang Hidup Menurut Taurat Tuhan

 Psalmen 119: 1 - 8

A. Patujolo

Ia ngolu ni jolma di portibi on dipaadophon tu godang sipilliton. Aha na naeng siulahon, aha na naeng sipingkirhonon, sauluhutna sian pamilitonta. Laho manontuhon dohot manotophonn i lomo ni rohanta do i di  na laho mandalani ari ni ngolunta. Ala mamungka sian dakdanak dope nunga dijari hita laho mambuat sipilliton nang pe sipata ndang apala hombar tu na di rohanta i na terjadi. Dijaman on na lam tu majuna era revolusi industri 4.0, mansai godang do pilihan.

Songon halak na porsea hita dibagasan Jesus Kristus, dipaadophon do ngolunta tu ragam sipilliton: gabe halak na tigor manang halak parjahat. Ganup sipilliton i sai adong do konsekuensina. Ala ni i ma na dumenggan ima parbinoto dohot marroha hinorhon ni saluhut pamillitonta i. Sude jolma pastina mamillit na mambahen las ni roha, sonang pingkiran. Setuju do ra hita molo sude hita naeng pasidinghon arsak, hasusaa, angka parsualon ni ngolu, naeng ma nian unang susa ngolunta di portibi on. Molo taboto dalan na tapillit dalan tu hamagoan na mamboan hasusaan nang hamatean, ndang olo laluonta i jala pilliton. Alai saipillitonta do dalan hangoluan na pasonang roha.

 

B. Hatorangan

Dibagasan turpuk on, dipabotohon parpsalmen on do tu hita boni ni hatuaonta songon jolma. Ima na dipaandar sian turpuk on:

 

  1. Ayat 1: Daulat marpangalaho (tidak bercela), lapatanna ndang olo konfromis tu angka partingkian dosa na naeng mamasuhi ngoluna, malo ibana mangarajai roha dohot pingkiranna. Ganupa angka hahuranganna nang hahurangan ni halak pe sai huphuponna do. Jala unang gabe sarombang hamu dohot portibion; alai gabe imbaru ma hamu, dung muba pingkiranmuna, asa tau hamu manimbangi lomo ni roha ni Debata, i ma na uli, na hinalashonna dohot na sun denggan. Roma 12,2. Ikan hidup di laut yang asin tetapi ikan tersebut tetap tawar dan tidak asin, saat dia asin berarti ia telah mati dan jika ada ikan asin adalah setelah mati baru diasinkan. Kehidupan ikan di laut itu adalah gambaran kehidupan orang percaya di dunia ini yang mengingatkan agar tidak larut dan sama dengan dunianya, tidak sama dengan cara hidup dunianya tetapi mampu berbeda dan sesuai dengan cara hidup asalnya yaitu sorga. Orang percaya yang adalah anak-anak Allah sedang ditempatkan dan di utus ke tengah dunia ini serta menjadi duta sorga untuk memperlihatkan kepada dunia kehidupan sorgawi yang berbeda dengan cara hidup duniawi dan tidak larut dengan cara hidup dunia, jika itu terjadi maka dia akan mati.
  2. Ayat 2 Na mangaradoti Patik ni Debata. Halak na daulat marpangalaho sai diharinggashon do mualulaonna hombar tu patik niDebata, ima na tigor roha. Sai ditiop do Hata ni Tuhan i, jala pasidinghon angka na so dihalomohon Debata. Sikap di nalaho mangaradoti patik ni Debata ima na satia, unduk jala gabe sipangoloi di Hata ni Debata huhut mangulahon hasintongan diganup ari. Sai dilului ibana do Tuhan i sian nasa rohana siganup ari, lapatanna diganup situasi nang keadaan pe sai dihalaputi do mangutamahon Tuhan i laho mambuat nasa haputusan hot mangalului bisuk ni Debata, marpungu, martangiang dibagasan hasintongan.
  3. Ayat.3. Ndang olo mangulahon hajahaton. Hajahaton ima na mambuat paruntungan tu dirina sandiri jala mambahen harugian tu halak. Sabalikna halak na tigor roha i, diulahon ulaonna ndang holan laho pasonanghon roha nang dirina alai di parrohahon do laho pasonanghon halak.  Ala nii sai mardalan do na tigor roha i hombar na tinuju ni Debata. Arah kehidupannya selalu terpimpin oleh Allah, sehingga hidupnya bukan dirinya lagi namun Allah yang punya otoritas dalam hidupnya sehingga dia tetap bersukacita, berbahagia, sai martua do ngoluna tung aha pe namasa di ngoluna.
  4. Ayat 4 – 8: ima angka padan ni Debata tu angka jolma na mangolu hombar tu Hata nang PatikNa. Sai diparrohahi Debata do angka ruasNa na mangolu hombar tu HataNa nang Patikna i, mata ni Debata sai mamereng tu angka halak na mangulahon lomo ni rohaNa, jala ndang tadinghononNa nasida. Molo songon i do pangaramotion ni Tuhan i tu angka na manghaholongi Debata, tung aha ma sihabiaranta ? nda las ni roha na ma na  mian dibagasan ngolunta na sai marhaposan tu Ibana. Martua situtu ma hita angka na sai satia mangulahon patik nang Hata ni Debata. Ala ido nahinalomohon roha ni Debata diabagasan ngolunta. Songon si Noah na sai satia mangulahon lomo ni roha ni Debata, tung godang pe na manginsahi, membully, mangarehei, menyepelekan, manyangsihon pambahenanna na sai satia mangulahon pandok ni Debata (pajongjong parau – Bahterah Allah yang mustahil dilakukan bahkan bisa dikatakan orang yang gila-karena tidakmasuk akal). Pola saratus taon lelengna sai nunut do diulahon pajongjong parau i. Ketaatan yang terus menerus dan setia. Walau banyak keraguan dunia melihat perbuatannya, namun hasil ketaatannya membuahkan keselamatannya serta keluarganya dari bencana air bah (kematian). Laos songon i ma hatuaonta na sai mangoloi Hata nang Patik ni Debata saleleng mangolu hita, asa malua hita sian hamatean na manongtong i (api naroko i).

 

C. Sipahusorhusoron

  1. Topik ni Minggunta mandok: Tua ni halak Na Daulat Marroha (Kebahagiaan orang yang hidup menurut Taurat Tuhan). Kita boleh memilih kebahagiaan dunia, tapi ingatlah saudara, kebahagiaan yang diberikan dunia adalah sesaat, sementara, terbatas dan tidak menetap dan kekal. Sedangkan bila kita mengikuti perintah dan Taurat Tuhan kita akan mendapatkan kebahagiaan kekal, yang tak terhingga yaitu kehidupan yang kekal. Songon halak na porsea hita, naung manjalo asi ni roha ni Debata marhitehite Anak HaholonganNa i ima Jesus Kristus manobus dosanta, asa malua hita sian jorat ni sibolis nang hamatean na manongtong i. Sai las ma rohanta midapambahenan ni Debata tu hita. Tapatuduhon ma na martua hita gabe ianakhonNa, na gabe partohap di HarajaonNa i. Ala ni i sikao ni ngolu halak na martua na manjanghon haluaonNa i marhite na manjalo, maniop, manjaga, marningot huhut na mangulahon Hata nang PatikNa i.
  2. Siapa yg mau hidup berbahagia, dia hrs mau memahami dan mengenal TUHAN dengan segala kehendak-Nya. Ciri orang yg mengenal Tuhan akan hidup melakukan apa yg TUHAN sukai. Yang Tuhan sukai adalah apabila kita menunjukkan atau mempraktekkan kasih setia (lovingkindness), keadilan (judgment), dan kebenaran (righteousness) kepada sesama bukan hanya ritual dan ceremonial di gereja.
  3. Menjadi sebuah pertanyaan, sudahkah kita merasa bahagia saat ini ataukah kita sering dilanda galau, pikiran yang tak tenang, gelisah, kecewa, sakit hati, ataupun kita banyak mengalami kesukaran karena kesalahan kita sendiri? Kalau kita belum bisa merasakan kebahagiaan saat ini, marilah kita introspeksi diri, sudahkah kita hidup sesuai taurat Tuhan? Bila kita belum sepenuhnya hidup dalam taurat Tuhan, jangan menyalahkan siapapun atas keadaan kita, tapi marilah kita berbenah diri dan lebih mendekatkan diri kepada Tuhan dan hidup dalam kebenaran-Nya, percayalah dalam keadaan apapun, kita tidak akan kekurangan sukacita dan kebahagiaan karena Tuhan melimpahi kita dengan kebahagiaan yang sumbernya berasal dari Bapa kita yaitu Yesus Kristus dan Roh Kudus-Nya.
  4. Yang berbahagia adalah orang yang benar dan gambaran dari kehidupan orang benar itu seperti pohon yang ditanam di tepi aliran sungai. Artinya, sebuah pohon akan bertumbuh dan berbuah jika memiliki asupan air yang cukup. Orang benar akan senantiasa diberkati dalam kehidupannya. Tidak kekurangan dan tidak kelebihan, sebab segalanya telah disediakan oleh Tuhan. Gambaran orang benar dalam kesehariannya dapat dipastikan berbeda dengan orang fasik. Orang benar hidup dalam kebenaran Tuhan, sebab kesukaannya adalah Taurat Tuhan. Pola pikir dan perilaku orang benar akan menghasilkan buah-buah Roh (bnd. Gal. 5:22-23).
  5. Baik orang benar ataupun orang fasik keduanya tidak luput dari dosa. Tetapi, orang benar sadar akan keberdosaannya, sedangkan orang fasik tidak. Pemazmur memberi gambaran tentang orang fasik seperti sekam yang ditiup oleh berbagai kekuatan yang tidak dapat mereka lihat; akan menerima penghukuman pada hari penghakiman; dan akan menuju kepada kebinasaan. Maka, saat ini, apakah pilihan anda sudah tepat? Mari ubah haluan jika pilihanmu saat ini sedang menuju kepada kebinasaan. Tidak ada kata terlambat untuk memilih menjadi orang yang benar di hadapan Tuhan. Jika saat ini anda sudah memilih untuk menjadi orang benar dan mencintai Taurat Tuhan, mari koreksi dan uji hubungan-mu dengan Tuhan. Amin.

Jamita Evangelium Minggu EXAUDI (Sai tangihon ma soarangku, Ale jahowa- Pslm.27:7)– 12 Mei 2024

Hatuaon ni Halak Partigor     (Kebahagiaan Orang Benar) Psalmen 1 : 1  – 6   1)       Ia turpukta on ima patujolo ni sude psalmen (1...