(Hidup
Diperbaharui Oleh Roh Kudus)
Titus 3:
1 – 8
- Huria
ni Tuhanta dibagasan Jesus Kristus. Sadari on ma hita masuk tu Pesta
parningotan hasasaor ni Tondi Parbadia na paduahon. Naung taboto do ulaon
ni Tondi Parbadia di angka na porsea i. Ala ni i boha do hita nuaeng boi
mandalani parngoluon on digohi Tondi Parbadia ? Ingkon antusanta do sangkap
ni Debata dohot laho mambaritahon Barita na Uli hombar tu lomo ni rohaNa.
Angka na porsea di Jesus i disonggopi Tondi Parbadia jala marnampunahon
parngoluon na ginohan ni Tondi Parbadia.
Saluhut parngoluonta digohi Tondi na ni halomohon Debata. Aha ma na
diharingkothon laho mandalani parngoluon na ginohan ni Tondi Parbadia ?
ima:
a)
Ay.1 asa unduk tu panggomgomi. On na parjolo diajarhon tu
hita asa unduk tu panggomgomi angka na marhuaso, unduk jala rade laho
mangulahon angka ulaon na denggan. Lapatanna tung so boi do hita mandalni
parngoluon na ginohan ni Tondi Parbadia molo talaosi do angka uhum na di potibi
on. Alai molo maralo do pamarenta sian uhum hasintongan, ndang porlu gabe
ihuthononta i. Angka na martujuan tu hasintongan, na so maralo tu hatigoran i
ma taoloi laho manghobasi Barita na Uli dohot dame. Hita ma angka jolma na ginohan
ni Tondi Parbadia. Boha ma parsautna hita mandalani parngoluon na ginohan ni
Tondi Parbadia molo talaosi do uhum ni portibi on ? Ala ni i asa boi hita mandalani
ngolu na ginohan ni Tondi Parbadia, ingkon unduk ma hita tu uhum ni portibi on.
Angka na manjanghon Tondi Parbadia i sai unduk jala diradoti do angka tatanan
sosial di masyarakat. Ai ndang sonang rohanta molo tardapot hita mangalaosi
uhum, hape laho muse hita marminggu.
b)
Serep marroha. Didok Ap.Paulus: “Unang ma siinsahi
dongan, manang na tongkar; naeng ma parroha na lambok, parroha panganju di
saluhut halak.”Asa boi mandalani ngolu na ginohan ni Tondi Parbadia, unang
ma hita siinsahi dongan, naeng ma parroha na lambok jala patuduhon serep ni
rohana tu dongan jolma. Angka naung dipaimbaru, sai mian do serep ni roha,
mangarajai diri dohot lambok ni roha. Didok si Paulus unang ma gabe pangambati
di hararat ni Barita na Uli ala ni badabada. Alai ndang sai martahan hita di
uhum ni sosial na maralo tu hata ni
Debata. Alai ia so songon i, mangolu dibagasan dame ma hita. Boi gabe marpikkir
halak tabahen, ala berengon songon babiat alai rohana lambok do, ima ala ni
rajaan ni huaso Tondi Parbadia gabe lambok rohana. Ndang adong lambok ni roha
dohot dame diangka hisaphisap ni daging dohot portibi on. Disi ma boi tarulahon
ni halak na porsea laho masisesaan dosa, masimaafan, masiampunan. Jadi ingkon
berkesaan do ngolunta di halak na dihumaliangta. Disi ma mangihut parange serep
ni roha na adong di hasintongan ni Debta, alai angka na mangalo Hata ni Debata
ndang tarbahen hita be dibagasan lambok ni roha. Ndang pasombuon ni Debata
angka na mangalo Ibana, alai tapuonna do labana. Dido Debat tu Si Abraham: “Jala
pasupasuonku angka na mamasumasu ho, jala toruanku angka na mamburai ho, jala
dapotan pasupasu marhitehite ho saluhut angka bangso ni tano on.” (1 Musa 12:
3). Angka na mangalo Barita na Uli ndang marnampuna haluaon, ndang
tarpasidingonna angka mara na mangalengse ibana nang sahat tu pinomparna.
c)
Boasa ingkon marpangalaho na denggan hita ? ima ala di
ay.3 didok: “Ai dohot do hita najolo angka na oto, na tois, na lilu,
pinarhatoban ni ragam ni hisaphisap dohot sangkapsangkap, taulahon do hajahaton
dohot latelate; angka hagigian do hita jala masihosoman.” Ai tudos do hita
dohot halak na asing andorang so ditubuhon muse. Ala ni i ingkon sabam do
rohanta jala sesaonta nasida ala najolo hita pe songon nasida do.
d)
Ay.4-8: Dilehon Debata do pasupasuNa tu hita, dipasorang
muse tu hita siala haholonganNa jala marasi ni roha tu hita. Astuanna, ro do
Jesus Kristus tu portibi on, dididi, mate di hau pinarsilang, dipahehe jala
marhite i ma sude dosanta disesa. Dipahehe do Jesus i jala hundul di siamun ni
Debata Ama i. Marhite na hehe sian hamatean, saluhut na so singkop dope nunga
di pasingkop. Dipasupasu Debata do hita dohot Tondi Parbadai marhitehte Jesus
Kristus songon Sipalua hita. Dipadidihon si Johannes do Jesus Kristus i laho
manean dosa ni portibi on jala mate di hau pinarsilang asa sude hita manjalo
panobusion dosa. Dipalua ma hita jala gabe halak na tigor.
- Dipesta
Parningotan hasasaor ni Tondi Parbadia na paduahon on dipasahat do tu hita
topik : Tondi Parbadia Na paimbaruhon (Hidup Diperbaharui Oleh Roh Kudus).
Sasintongna ia halak na dipaimbaru Tondi Parbadia boi tandaon sian
pardalanan ni ngoluna. Pada dasarnya, ciri-ciri manusia yang diperbarui
oleh Roh Kudus bisa dilihat dari cara mereka menjalan kehidupan. Pembaruan
dalam hidup seorang manusia akan menjadikan mereka mampu memberikan dampak
positif pada kehidupan di sekitarnya. Perlu
diketahui bahwa pembaruan dalam agama Kristen tidak hanya berfokus pada
aspek rohani. Melainkan juga mencakup aspek gaya hidup, etika, dan
pelayanan yang dapat berpengaruh baik untuk seseorang maupun masyarakat. Kristen
meyakini bahwa semua manusia adalah berdosa dan memerlukan pengampunan
dari Allah. Dosa adalah pemisahan dari Allah, dan melalui Kristus, manusia
dapat diperbarui dan dosa-dosanya diampuni. Secara
umum, ciri-ciri manusia yang diperbarui oleh Roh Kudus adalah:
a)
Kesadaran akan Dosa: Manusia yang diperbarui oleh Roh
Kudus cenderung memiliki kesadaran yang lebih dalam tentang dosa-dosa mereka
dan kebutuhan akan pengampunan. Mereka dapat mengakui dosa-dosa mereka dan
mencari pertobatan.
b)
Kasih Karunia dan Belas Kasihan: Orang yang diperbarui
oleh Roh Kudus menjadi orang dengan kepribadian yang lebih penuh dengan kasih
karunia, belas kasihan, dan toleransi terhadap orang lain. Mereka dapat lebih
memahami arti kasih dan kemurahan hati Allah.
c)
Transformasi Karakter: Roh Kudus membantu dalam perubahan
karakter. Orang yang diperbarui bisa mengalami transformasi moral dan etis.
Sehingga perilaku mereka akan lebih mencerminkan nilai-nilai Kristen seperti
kasih, keadilan, dan kejujuran.
d)
Ketidak-egoisan dan Pelayanan: Roh Kudus akan memotivasi
orang untuk melayani orang lain dengan tulus dan tanpa motif egois. Mereka akan
menjadi lebih penuh perhatian terhadap kebutuhan sesama.
e)
Kepedulian terhadap Kehendak Allah: Orang yang diperbarui
oleh Roh Kudus cenderung peduli dengan kehendak Allah dan berusaha untuk hidup
sesuai dengan ajaran-Nya. Mereka akan selalu mencari panduan dalam menjalani
kehidupan mereka.
f)
Kesabaran dan Kebahagiaan dalam Ujian: Roh Kudus dapat
memberikan kesabaran dan kebahagiaan dalam menghadapi ujian, kesulitan, dan
penderitaan. Mereka mungkin memiliki sikap positif dan harapan dalam situasi
yang sulit.
g)
Ketertarikan terhadap Pertumbuhan Rohani: Mereka mungkin
merasakan adanya dorongan untuk terus tumbuh dalam iman dan pengetahuan tentang
agama. Pertumbuhan rohani menjadi penting bagi mereka.
Umumnya pengalaman pembaruan oleh
Roh Kudus tidak sama untuk semua orang. Bisa saja mereka mengalami proses ini
dengan cara yang unik. Tetapi ciri-ciri manusia yang diperbarui oleh Roh Kudus tersebut
merupakan hal umum dalam pertumbuhan rohani umat Kristen.
Ada empat contoh tokoh Alkitab
yang diperbaharui oleh Roh Kudus:
1)
Pertama, Zakeus yang bekerja sebagai pemungut cukai.
Perjumpaannya dengan Yesus mengubah dirinya menjadi seorang yang murah hati,
membagikan separuh miliknya kepada orang miskin dan mengembalikan uang yang
diperasnya empat kali lipat (Lukas 19:8).
2)
Kedua, Paulus yang dahulunya merupakan pembunuh para
pengikut Kristus. Ia kemudian mengalami perjumpaan dengan Tuhan. Sebelumnya ia
dibutakan oleh Tuhan, lalu ia diubahkan melalui pembaharuan Roh Kudus menjadi
pengikut Kristus yang luar biasa.
3)
Ketiga, Matius si pemungut cukai. Ia diubahkan oleh Tuhan
melalui pembaharuan Roh Kudus sehingga menjadi pengikut Kristus yang setia.
4)
Keempat, perubahan hidup dalam diri Petrus yang begitu
drastis, dari seorang pengecut menjadi seorang pemberani, bahkan ia dipakai
Tuhan secara luar biasa. Saat Tuhan mencurahkan RohNya di kamar loteng
Yerusalem Petrus mengalami lawatan dan jamahan Tuhan seperti tertulis: “…kamu
akan menerima kuasa, kalau Roh Kudus turun ke atas kamu, dan kamu akan menjadi
saksi-Ku di Yerusalem dan di seluruh Yudea dan Samaria dan sampai ke ujung
bumi.” (Kisah 1:8). Karena mengalami jamahan Roh Kudus inilah hidup Petrus diubahkan
secara luar biasa.”
Proses penyangkalan akan semua
keinginan daging yang duniawi itu adalah suatu bentuk penaggalan manusia lama
kita. Kita dihadapkan pada pilihan apakah mau tetap mengenakan manusia lama
atau mengenakan manusia baru? Jika kita tetap memakai manusia lama, tidak heran
kita akan menemukan atau melakukan kasus-kasus pelanggaran seperti yang telah
dijelaskan di atas. Namun jika kita mau mengenakan manusia baru yang
terus-menerus diperbaharui, maka segala sesuatu yang kita lakukan dengan
perkataan dan perbuatan, nama Tuhan dipermuliakan dalam hidup dan pelayanan
kita.