Dipargogoi Jahowa Do NaposoNa
(Tuhan Menguatkan HambaNya)
1 Samuel
8: 4 – 11
a) Pangidoan ni bangso Israel asa
ginonggoman ni sahalak raja na manggomgomi bangso i asa tudsohon dohot angka
bangso na humaliangna na marnampunahon raja. Sasintongna patuduhon na so puas
do pe nasida di panggomgomion ni angka anak ni si Samuel dungkon matua si
Samuel ima anakna na margoar Joel dohot Abia. Alai doboto Debata do sifat ni
bangsona i, molo pe dipangido nasida sahalak raja ima na patuduhon na ditulak
nasida do Debata songon raja ni Israel. Ndang olo nasida niuluhon Debata siala
naung dihilalahon nasida. Ia Debata ndada jolma na tarbatas jala na boi
diarahon asa mardos ni tahi. Ndang boi diparmeammeam ia Debata, molo so unduk
nasida uhuman ni Debata do nasida. Laos songon i do molo satia do bangso israel
i, sai na pasupasuon ni Debata do angka asiasiNa. Nang pe naung dipabotohon
Debata angka hamaolon na ingkon adopan nasida molo nunga adong raja nasida jala
ndang parduli be Debata tu nasida uju ro hamolon, sai hot do rohanasida laho
mamillit sahalak raja asa sian Debata. Diloas Debata do nasida mamillit na di
rohana, ndang paksaon ni Debata bangsoNa i. Laos songon i do hita songon angka
na tinobus Jesus Kristus jala laos diain do hita gabe anakhonNa, ndang dipaksa
Tuhanta i hita laho uluhononNa. Dilehon Debata do kebebasan tu hita laho
mamillit.
b) Dibagasan trupuk 1 Samuel 8 on
adong politik na mamolamola bangso Israel uju i. Saluhut marubam sian sistemna
i, aii tarbege do angka halak na paboaon tu si Samuel, sada tokoh ni bangso
nasida naung saur matua. (ay.6) “lehon ma di hami sahalak raja.” Samuel telah
bertambah tua dan bahwa ia telah mengangkat anak-anaknya sebagai hakim, “namun
anak-anaknya tidak mengikuti jejaknya, tapi dikesampingkan demi keuntungan;
mereka menerima suap dan memutarbalikkan keadilan” (ayat 1-3). Dungi ditambai
muse sian ay. 4-5 na ro angka na tumua ditongatonga bangso i mangadop si Samuel
mandok: : Ida ma, nunga sarimatua anggo ho, jala angka anakmu ndang diihutihut
nasida angka dalanmu, on pe pampe ma di hami sada raja, asa ibana manguhum
hami, suang songon saluhut bangso parbegu. Sian pandohan i boi do pangantusion
nasida, sistem monarki dibagasan panggomgomion i do na dumenggan na boi patupahon hatigoran nang hasintongan
martimbangkon angka anak ni si Samuel na so boi parbagaon ala ni jungkatna.
Sian turpuk on ndang apala tangkas ise do na lomoan rohana asa bangkit sada
raja jala boasa, adong do ragam alasan na pinaboa ni bindu 8 on; “para tua-tua
bangsa Israel” (8:4), “rakyat yang meminta seorang raja ” (8:10), “bangsa
Israel” (8:22), atau sekadar “rakyat” (8:19, 21). Satu-satunya alasan yang
mendasari perubahan sosial yang dramatis ini adalah: mereka menginginkan
seseorang untuk memerintah mereka, mereka ingin menjadi seperti bangsa-bangsa
lain, dan mereka ingin seorang raja mendahului mereka untuk berperang.
c) Martangiang (ay.6); Pangidoan ni
bangso i mambahen jut roha ni si Samuel jala martangiang ma si Samuel tu Tuhan siala gondok ni rohana. Diapuli Debata ma roha
ni si Samuel jala didok: : “Tangihon ma
suara ni bangso i di saluhut na nidoknasida i tu ho, ai ndada ho, Ahu do na
binolonghonnasida disi, asa unang be Ahu rajanasida.” Molo jumpa hita angka hamaolon paboa ma
marhite tangiang tu Debata Jahowa, asa Ibana na paturehon. Unang ma pangasahon
dirim, malomalom, nang roharoham, alai pangido ma habisuhon sian Debata. Hal
ini mengajarkan kita bahwa ada tiga hal yang perlu kita pertimbangkan ketika
kita mendekati Tuhan dalam doa. 1) Pertimbangkan kehendak Tuhan dalam hal ini.
2) Pertimbangkan konsekuensinya. 3) Perhatikan kekeraskepalaan hatimu sendiri.Boi
masa do penolakan tu angka naposo ni Debata alai ndang taringot tu diri ni sahalak
naposo ni Debata alai taringot tu Debata do. Manulak Debata marhite na manulak
angka naposoNa alai unang gabe sumurut angka naposoNa paboahon hasintongan.
Alai ndang pintor ro rimas ni Debata mida bangso i,alai denggan do dilehon sipaingot
konsekuensi ni pamilliton nasida i di sahalak raja na gabe panggomgomi bangso
Israel. Di angka huria pe boi do ro penolakan di angka program nang rencana di
hura, alai denggan ma roha ni pimpinan ni huria nang parhalado di angka buah
pikiran nang ide pemikiran ni ruas ni ruas ni huria asa denggan diarahon jala
dipaingot. Di turpuk on pe, tona nang sipaingot i dipasahat marhite si Samuel. :9
On pe, tangihon ma suaranasida i, asal tangkas dihatindangkon jala
dipasingothon ho tu nasida uhum ni raja na gumomgom nasida sogot. Dungi
dipatolhas si Samuel ma taringot tu na pajongjong sahalak raja na so boi gabe
dalan na dumenggan laho mangalehon solusi di angka parsualon di tonga ni bangso
i. Faktanya, dalam pandangannya, seorang raja hanyalah permulaan dari
serangkaian masalah yang benar-benar baru.
d) Sian panatapan ni bangso i, boi
do ra dos tu panatapannta di pangalaho angka anak ni si Samuel na so pantas gabe
uluan manang panguhum ditonga ni bangso Israel ala ni pangalahona na so boi
gabe tiruan. Disisi na asing pe boi do ra idaonta sikap ni Debata songon si
Samuel sai hira sentimen pribadi. Alai nang pe songon i disosoi Debata do asa
ro si Samuel mangoloi pangidoan nasida sahalak raja. Boi do diloas Debata sada
masa ala ni jogal ni roha ni jolma i. Sai olo do jolma songon bangso Israel
naeng manuntun lomo ni rohana sambing tanpa memeprhatikan kepentingan ni
Debata. Jotjot do hita halak na porsea madabu tu holan mamereng haporluanta
sambing. Asa tudos songon na nidok ni Debata di Poda 3:5 Marhaposan tu Jahowa
ma ho sian nasa roham, jala unang marpangunsandean ho tu pingkiranmu sandiri.
Alai nang pe songon sai diramoti Tuhan i do angka jolmaNa, sai diringiring do.
Nang maruba do kepemimpinan sian sahalak Panguhum (Samuel) tu sahalak raja
(Saul), sian sistem pemerintahan Teokrasi gabe pemerintahan Monarki. Peralihan
i ndang dipasombu Debata, alai tongtong do dipodai, dipaingot jala diparrohahon.
e) Sian turpuk boi ma putihonta
angka mutiha dibagasan jamita:
Ø Parrohahon jala pingkiri ma
denggan dia do lomo ni roha ni Debata jala angka dalanNa. Perhatikan konsekuensinya;
Kita perlu berhati-hati dengan apa yang kita minta, dan kita perlu
mempertimbangkan dengan cermat konsekuensinya, semua konsekuensinya. Seringkali
kita hanya mempertimbangkan dampak jangka pendeknya, namun Tuhan ingin kita
memikirkan dampak jangka panjangnya juga. Hal ini membutuhkan kebijaksanaan,
Kitab Suci, doa, dan nasihat orang lain, namun sering kali kita melewatkan
langkah ini. Pertimbangkan konsekuensinya. Apa yang akan terjadi jika Tuhan
berkata “ya” sekarang?
Ø Tarjou do hita angka naung
dipapulik Debata songon bangso na jinou tu haluaon. Songon bangso Israel ditodo
Debata gabe bangsona laho papatarhon harajaonNa. Alai ndang dos be panjouonNa i
di tingki on naung manimbil sian dalan dohot sangkap ni Debata. Angka na porsea
dibagasan Jesus Kristus ma na gabe bangso ni Debata maboan barita haluaon i tu
sandok portibi on. Sama seperti Israel dipanggil untuk menjadi berbeda dari
bangsa-bangsa lain, demikian pula kita sebagai orang Kristen dipanggil untuk
menjadi berbeda dari dunia. Tuhan memanggil kita untuk menjadi kudus, namun
seringkali kita tidak ingin menonjol. Anda mungkin memilih untuk berbaur, dan
ada banyak tekanan untuk menyesuaikan diri, namun sebagai seorang Kristen,
sebagai bagian dari umat Tuhan, Anda dipanggil untuk menjadi berbeda dari dunia
di sekitar Anda. Dan hal itu akan mempengaruhi cara Anda mendekati Tuhan dalam
doa.
Ø Menolak kehendak Tuhan sama dengan
menolak Tuhan sendiri. Mereka sebenarnya melanggar perintah pertama yang
mengatakan, “Jangan ada padamu allah lain di hadapan-Ku.” ( Keluaran 20:3 ).
Ai ndang sala nian mangido sahalak raja alai motivasi nasida do na sala. Mereka
menanyakan raja yang salah, dan menanyakan pada waktu yang salah. Mereka
menginginkan seorang raja sekarang, dan mereka tidak bersedia menunggu waktu
Tuhan dalam hal ini. Jika mereka bersabar dan menunggu, Tuhan akan memberi
mereka raja yang berbeda pada zamannya. Daripada seorang raja seperti
bangsa-bangsa lain, Dia akan memberikan kepada mereka seorang raja seperti
Daud, seorang raja yang berkenan di hatinya. Pada akhirnya, dia akan memberikan
Yesus kepada mereka.
Apa yang lebih kamu sukai: permen
atau obat? Siapa yang menyukai obat? Yang merasa senang minum obat? Saya pikir
kebanyakan orang akan berkata ‘tidak’. Obat kita minum karena itu perlu. kita
membutuhkannya. Waktu saya kecil, saya suka mendapat obat dalam bentuk bubuk.
Itu karena dulu saya belum bisa menelan kapsul atau tablet. Tahukah anda
rasanya? Pahit sekali! Tidak tertahankan. Kalau saya boleh pilih, maka tentu
saya akan pilih permen. Permen itu enak, tapi kita tahu bahwa permen itu tidak
baik untuk gigi. Obat itu pahit, namun membantu dalam proses kesembuhan dari
penyakit. Perkataan Yesus seperti obat. Pahit, namun membawa kesembuhan,
pemulihan. Kata-kata Firman Tuhan itu keras, namun membawa kepada kehidupan.
Kita semua sakit karena dosa. Kristus adalah satu-satunya obat untuk penyakit
ini. Ambillah obat itu sekalipun pahit itulah yang menguatkan dan menyehatkan
kita. Amen.