Selasa, 14 Juni 2022

Jamita Partangiangan – Epistel Minggu 1 Stelah Trinitatis, 19 Juni 2022

Gabe Angka Anak Ni Debata Marhite Haporseaon Di Jesus Kristus

Kita Adalah Anak-anak Allah Karena Iman Di Dalam Yesus Kristus.

 

& Ev.  Jesaya 65: 1 - 9                    & Ep. Galatia 3: 23 - 29                                                         

 

a.        Illustrasi; adalah seorang bapa hendak bercukur ke tukang cukur, dan mereka berbincang-bincang. Perbincangan tiba pada: Apakah Tuhan ada ? Si bapa bilang: “Tuhan itu ada dan baik adanya. Tetapi si Tukang cukur membantahnya, dengan mengatakan; “Bila Tuhan baik, mengapa ada kemiskinan, ada penyakit, ada bencana alam, ada peperangan. Lalu tukang cukur menyimpulkan, Tuhan itu tidak baik, dan mungkin tidak ada. Si Bapak diam, dan sesudah selesai, dia keluar.

Tetapi dijalanan, dia melihat seorang yang rambutnya panjang dan acak-acakan. Dan segera dia masuk lagi menjumpai si Tukang cukur, lalu dia katakan: Hai bapak, saya berani bertaruh, bahwa tidak ada tukang cukur di dunia ini. Si tukang cukur melawan: Apa? Tukang cukur tidak ada? Saya, saya ini tukang cukur....barusan mencukurmu...! Lalu si Bapa menjawab: Kalau begitu, memngapa ada orang yang seperti itu ( lalu dia tunjukkan si orang berambut panjang yang acak-acakan tadi) itu buktinya, tidak ada tukang cukur di dunia ini.

Apa jawab si tukang cukur: “Bapak, orang itu panjang rambut dan acak-acakan, bukan karena tidak ada tukang cukur, tetapi karena mereka tidak datang kepada saya. Bila dia datang ke saya, saya pasti pangkas dan cukur dia supaya rapi. Dengan tenang, si bapa itu mengatakan: “Seperti itu juga dengan Allah, Allah itu ada dan baik sekali. Tetapi mengapa saudara merasa sakit ketika ada kemiskinan, bencana, penyakit, penderitaan dan kesusahan, bukan karena Allah tidak ada dan tidak baik, tetapi karena mereka dan kamu tidak datang kepada Tuhan. Datanglah, pasti kamu merasakan Tuhan itu baik. Dan si Tukang pangkas-pun bertobat.

b.       Hamu angka dongan, hira songon i ma bangso Israel di Zaman ni Trito Jesaya on. Nunga mulak nasida sian habuangan mamungka taon 538 s.Masehi uju ni raja Koresy. Nunga di Jerusalem nasida. Mansai balga do harapan nasida molo mulak tu Jerusalem, marningot angka bagabaga ni Debata na sinuriranghon ni angka panurirang tu nasida uju di habuangan an. Alai, dung sahat nasida tu Jerusalem, ternyata : “Jauh panggang dari api”; Kecewa ma nasida. Pembangunan ni bagas  joro i nunga “mangkrak”, ndang saut (songon proyek monorail ni Jakarta) hot dope gabe reruntuhan. Ai jumolo do nasida pature jabuna (Hag.1:4). Tamba ma muse dung Raja Koresy dohot Raja Darius. Kondisi ekonomi pe ndang marnadenggan. Keamanan pe tong dang terjamin. Ai gabe masiboan dalanna jala masibaen lomona be do. Angka malim menyalahgunakan jabatanna, songon angka penguasa. Gabe tu begu dohot ganaganaan do nasida laho marsomba: Ari Sabbat pe ndang denggan be diradoti. Pelean tu bagasjoro pe nunga sumsam. Aha do umbahen i ?

c.        Ala dihilala nasida na so adong be Debata. Uju tarbuang nasida, dihilala nasida do naung talu Debata nasida. Jala nuaeng, dung mulak nasida, tong dang adong perbaikan, tong ma muse dihilala nasida naung so margellok be Debata. Ima mambahen nasida laho tu debata ganaganaan, songon na boi tajaha di ay.2b-4; mangalehon pelean tu dewa-dewa, hundul jala marborngin di kuburan laho manungkun nasib dohot manjalo “ilham” dohot “kekuatan” sian begu ni na mate. Gariada di ay.4b – 5a, hira na ditantang nasida do Debata soal habadiaon. Di Patik ni si Musa, tangkas do diorai nasida manganhon manang piga sipanganon (najis). Alai, nuaeng, dengan sengaja, dipangan nasida do i. Boasa ? Ala naung dewa kesuburan dihaporseai nasida, ima dewa na manghalomohon sipanganon na songon i. Ima disomba asa dilehon tu nasida habadiaon, asa gabe manusia luar biasa nasida. Dung i, ndang olo be nasida dais tu halak na asing, ai dihilala nasida, berbahaya do i tu manusia biasa. On ma pemberontakan yang ;uar biasa. Ainunga dibahen nasida dirina sandiri gabe Debata, ai tangkas do i dipabotohon si Musa, holan Debata Jahowa do na songon i.

d.       Hamu angka dongan, patut ma ingkon tarrimas Debata, hansit ni roha ni Debata paidaida i sude (ay.5b). Hape, tung Debata na terbuka do Debatanta i. Diungkap Ibana do diriNa satorang ni torangNa asa mura tandaon nii bangso i (ay.1-2a). Dia bukanah Allah Rahasia atau Allah yang misterius seperti allah agama lain. Dia adalah Allah yang sangat dekat, yang dapat didengar oleh Israel melalui nabi-nabi dan melalui perbuatan-perbuatan besarNya. Alai bangso i do na keras kepala.

e.       Ala ni i dilumbahon Debata ma na ingkon uhumonNa nasida (ay.6-8). Alai songon na somal, alai i do hakekatNa, tung parasiroha jala parholong do Debatanta i. TadinghononNa do “pasi[asi/sisasisa” sian Israel. Ndang sude uhumonNa. Ai adong dope halak na bonar jala daulat, songon si Noak di zamanna. Angka i ma paluahhon ni Debata. Jala sian nasida ma patupaon ni Debata haluaon ni Israel dohot sandok portibi on. Jala na menarik, ndang soal Israel dohot na so Israel be on, alai soal sioloi Debata dohot sialo Debata nama, so pola dibatasi kesukuan, luat manang parbangsoon.

f.         Nuaeng, aha ma sidohonon ni Hata ni Debata on tu hita?:

1)    Parjolo: Tatanda jala tahposi ma, ia Debatanta ima Debata na “terbuka” tu hita, na mura dapothonon. Bahkan , nuaeng, dibagasan Tuhan Jesus, nunga gabe “doshon jolma” Ibana, maringan di tongatonganta, mar-Immanuel, manghilalahon na tahilala, bersolidaritas dohot hita. Di bagasan Jesus, nunga adong be dalanta mulak tu Debata, jala ala ni hamamateNa, nunga maribak be “hirehire”/ pembatas i. Ala ni i, unang adong hita na mabiar mandapothon Debata. Kapan saja, di mana saja, dalam situasi apa saja, Tuhan dapat kita temui dan kita sapa. Jangan sia-siakan kesempatan, di mana Tuhan membuka diriNya dan mendatangi kita, untuk kita sapa, bahkan untuk kita minta bantuanNya menyelesaikan seluruh masalah kita. Dia pasti mau dan pasti mampu.

2)    Paduahon: Molo taadopi masalah di ngolu on. Tu Debata ma hita ro. Ndang Debata na so boi jala na so olo, alai hita do na jotjot ndang olo jala ndang ro. Tung masihol do Ibana masuk tu hita (pangk.3: 20) laho pabaorhon hagogoon dohot papsupasuNa tu hita. Ido ala dijouhon Tuhan Jesus : :Ro ma hamu tu Ahu hamu angka na loja jala na sorat”. Jotjot do sitaonon i dipangke Debata manguji hasatiaonta, songon nabinahen-na tu si Job. Satia ma hita, ai angka na satia sahat ro diujung do sitean hangoluan na manongtong i (Pangk.2: 10).

3)    Laos sian ima dipaingot hita, asa unang laho hita tu hagogoon na asing. Ai di ujungna, dilesengi Debata do nasida na mangido pangurupion tu angka ganaganaan dohot debata sileban i. AI ternyata so boi angka i mangurupi hita. Alai, mansai bisuk do sibolis mangelaela hita asa laho marsomba tusi; hape debata ecekecek, na so boi mangurupi do i.

4)    Unang ma hita songon  si Malin Kundang. Nunga burju Debatanta i mangurupi, paluahon, mamasumasu hita; nunga dilehon diriNa tu hita. Hape, tatadingkon, tatundalhon. Autsugari, adong aanghonta na kuliah, manuhor sude perlengkapanna, asa denggan kuliah. Hape laho mardeandean dohot donganna, dipasuda sude hepeng na tarkirim i. Boha ma rohamu disi ? Sotung sanga songon i Debata tu hita.

5)    Tahamauliatehon ma, Debata Parlambas, Parasi jala Parholong ni roha do Debatannta i. Umbalga do i sian rimasNa. Molo Tarrimas pe Debata, asa gabe sipatondit do i, asa mabiar hita mangulahon dosa. Ianggo halomoan ni roha ni Debata, ima hamumulak ni parjahat i tumadingkon dalanna, asa mangolu. Gomos ma i tatiop.

6)    Dipatudu turpuk on do tu hita pilihan. Dipapulik Debata do pasipasi, ima angka halak na burju jala na daulat roha, na so paihutihut na roa, nang pe naung martimburak dosa, bahkan gabe “budaya hidup” ni na humaliang i. Alai diramoti dirina tongtong unduk jala marhabadiaon di jolo ni Debata. Sian angka i ma patuluson ni Debata sangkapNa mamboan haluaon ni jolma. Alai, adong do halak sirimasan, ima angka halak na so pola pauba roha, na sai torus tangkang mangalo Debata. Ima siuhumon ni Debata. Nuaeng, di dia do hita sian na dua i ? Ditongatonga ni masyarakat na lumlam on, olo do jita gabe “manusia aneh” ala burju mangoloi Debata. Ima na so olo mandok : “Eme na masak di gagat ursa, ia i na masa ima niula?” Alai gabe halak na olo berani “tampil” beda gabe sinondang. Angka naung dipalua Debata marhitehite Jesus Kristus ima angka anak ni Debata na sai mangasahon Tondi Parbadia mangula dibagasan ngoluna, asa marhite i ma margogo haporseaonna paboa angka anak ni Debata do ibana. Amen.

 

Jamita Evangelium Minggu Advent II – 8 Desember 2024

Pauli  Hamu Dalan Di Jahowa       (Persiapkan Jalan Untuk Tuhan) Jesaya 40 :1 - 5   1)      Huria nahinaholongan dibagasan Jesus Kri...