Rabu, 08 Mei 2024

Jamita Evangelium Minggu EXAUDI (Sai tangihon ma soarangku, Ale jahowa- Pslm.27:7)– 12 Mei 2024

Hatuaon ni Halak Partigor   

 (Kebahagiaan Orang Benar)

Psalmen 1 : 1  – 6

 

1)      Ia turpukta on ima patujolo ni sude psalmen (150) ido hajongjongan ni Psalmen 1 i. Jadi marrumang pujipujian do Psalmen 1 i, alai huhut marfungsi poda parbinotoan (hikmat Kebijaksanaan). Ingkon Patik ni Debata do mual parbinotoan (poda) di halak na naeng mamuji Debata dohot nanaeng gabe bisuk di joloNa. Ndang tarsirang pangalaho satia tu Debata (mamujimuji) Debata di bagasan parsaoran dohot mangguruhon parbinotoan taringot tu poda na sian Debata.

2)      Ia Psalmen bindu 1 on ima namarisihon parsorion ni halak na tigor dohot na jahat. Hatuaon na dapot halak na tigor ala ni lomo ni rohana marsihohot tu patik ni Jahowa arian nang borngin (ay.1-2)

3)      Pandohan “Martua” (Asher) jotjot di pangke guru paproda habisuhon di Poda ni Raja Salomo. Songon i pandohan halak na tigor dohot halak parjahat, dua horong (punguan) na adong di Poda ni Raja Salomo. Ringkot do dipatorang disi dua pangalaho na masialoan (na paradoks) taringot tu ppoda siihuthononna dohot sipasidingononna.

4)      Dipatudos do tu ngolu ni hau na marparbue ia pangalaho ni na tigor i, jala songon orbuk (sekam) na hinabanghon ni alogo ia ngolu ni parjahat i (ay.3-4). Jotjot do dibahen guru (silehon) poda tudosan songon metode pangajarion tu angka siseanna. Gumodang tiruan ummura mangantusi halak na nipodaanna. Jotjot di Padan na Robi digombarhon ngolu ni partigor i (Pslm.92:13-16; Jer.17:8; Hes.47:12)

5)      Sijagaon nihalak na tigor i ma:

ü  Ndang olo mangihuthon tahi ni parjahat, nunga masuk tusi angka poda nasida (nasehat) – Job.21:16; 34:8; Poda 4:14.

ü  Ndang olo jongjong tu dalan ni pardosa.

ü  Ndang olo juguk sahundulan dohot angka pangarehei –Pslm.26:4; Jer.15:17).

5)  Sioloanna : Lomo ni roha di patik ni Kahowa i do dipingkiri  

      ganup ari – Psalm.112:1; 119:35, 47, 70, 97; 5 Musa 6:7).

            6) Panghorhonna:

 Na tigor: - Marparbue, sude na niulana manjadi do

Na Jahat : - Ndang manahan maradophon paruhuman manang jongjong di luhutan ni angka na tigor roha (Psalm.35: 5; Job 21: 18; Mat.25:32, 41). – Lonong do dalan ni parjahat i.

 7) Jahowa Debata dohot “campur tangan” mangulahom uhuman dohot pasupasu tu na dua horong i, ala tangkas do panandaon ni Ddebata tu nasida (Pslm.37:18; Job 23:10; 2 Tim.2: 19). Di Matius 25 pe tangkas dipaboa panguhumon masa tu na dua horong i, na ojak tu ulaon ni Tuhanta dohot na niulana tu dongan jolma.

 Hita na hinaholongan dibagasan Jesus Kristus, Hidup ini adalah pilihan, kita bebas memilih apa dan siapa dan mau apa. Freewill-kehendak bebas ada pada manusia. Tapi kita sebagai pengikut Kristus kebebasan kita adalah didalam kuasa Tuhan. bukan pada kuasa dan perkataan orang sebagaimana ilustrasi berikut ini:

Kisah Laki-Laki Dan Keledai: Suatu ketika seorang laki-laki beserta anaknya membawa seekor keledai ke pasar. Di tengah jalan, beberapa orang melihat mereka dan menyengir, "Lihatlah orang-orang dungu itu. Mengapa mereka tidak naik ke atas keledai itu?"

 Laki-laki itu mendengar perkataan tersebut. Ia lalu meminta anaknya naik ke atas keledai. Seorang perempuan tua melihat mereka, "Sudah terbalik dunia ini! Sungguh anak tak tahu diri! Ia tenang-tenang di atas keledai sedangkan ayahnya yang tua dibiarkan berjalan."

Kali ini anak itu turun dari punggung keledai dan ayahnya yang naik. Beberapa saat kemudian mereka berpapasan dengan seorang gadis muda. "Mengapa kalian berdua tidak menaiki keledai itu bersama-sama?"

 Mereka menuruti nasehat gadis muda itu. Tidak lama kemudian sekelompok orang lewat. "Binatang malang...., ia menanggung beban dua orang gemuk tak berguna. Kadang-kadang orang memang bisa sangat kejam!"

 Sampai di sini, ayah dan anak itu sudah muak. Mereka memutuskan untuk memanggul keledai itu. Melihat kejadian itu, orang-orang tertawa terpingkal-pingkal, "Lihat, manusia keledai memanggul keledai!" sorak mereka.

Molo naeng mambahen sonang do roha ni jolma tung so boi do tarulahonsa, ala ni i ingkon barani do hita dipilihanta.

Uju dungo hita, naung adong be do pilihanta, nanaeng boha ma bolusonta parngoluon on. Naeng martua do sadari i manang sai dibagasan arsak ni roha do ? Alai sude jolma naeng berbahagia, naeng martua. Kebutuhan untuk hidup berbahagia itu begitu tinggi dalam totalitas hidup manusia.

 Salah satu faktor supaya kita memilih hidup bahagia ialah pilihan hidup yang kita ambil dalam hidup ini. Kitab Amsal pasal 3:18, berkata bahwa kebahagiaan itu dapat terjadi karena hidupnya hanya untuk memuliakan Tuhan. Kebahagiaan itu adalah pemberian Tuhan bagi siapa saja yang mencari kemuliaan Allah. Kebahagiaan tidak dibangun di atas kekerasan hati, kebahagiaan itu tidak datang dengan sendirinya. Kebahagiaan itu hanya dapat diperoleh jika setiap kita selalu setia dan taat kepada Firman Tuhan.

 Bahagia itu adalah pilihan dan kebahagiaan itu adalah pemberian Tuhan. Siapa yang taat kepada Firman Tuhan ia akan sama seperti pohon kehidupan. Sebab dia berbahagia menurut jalan Tuhan. Lakukan kebaikan setiap hari maka kita akan hidup dalam kebahagiaan yang di janjikan Allah.

 Berani memilih sebagai Kristen maka kita telah menguburkan “manusia lama” dan sanggup memikul salib pribadi untuk bangkit bersama Kristus dalam kehidupan kekal kelak.

“Barangsiapa tidak memikul salibnya dan mengikut Aku, ia tidak layak bagi-Ku. Barangsiapa mempertahankan nyawanya, ia akan kehilangan nyawanya, dan barangsiapa kehilangan nyawanya karena Aku, ia akan memperolehnya,” demikian sabda-Nya.

Barangsiapa menyambut pengikut-Nya maka ia sama saja menyambut Diri-Nya dan juga Dia yang mengutus-Nya, ganjarannya adalah berkat baginya. 

Naung masuk do hita di Minggu Exaudi; Exaudi adalah dimulainya Paskah Oktaf, perayaan ini akan berakhir pada Minggu Trinitatis. Paskah Oktaf sendiri memiliki arti “kemenangan yang diberikan dari Surga (atas)”. Tema sentral yang disuarakan pada perayaan ini adalah doa permohonan untuk turunnya Roh Kudus atau pertolongan dari Allah.

Exaudi berasal dari bahasa Latin, seperti yang tertulis dalam Mazmur 27:7 “audi Domine, exaudi me” yang artinya dengarlah, Tuhan, seruan yang kusampaikan. Sama seperti Daud yang terus menyuarakan permohonannya agar Allah menolongnya dalam menghadapi pergumulan, demikianlah umat percaya hendaknya menyerukan pertolongan kepada Allah untuk menghadapi pergumulan di dunia ini.

Angka halak na mar Exaudi ima na sai tongtong marsigantung tu Debata Jahowa. Aiholan Ibana do haporusanna ndang adongna asing. Holan Debata dibagasan Jesus Kristus dopilihanna ndang adong na asing na tuk pasonanghon rohana. Mar-Exaudi sada pilihan ni halak na martua na sai solhot tu Tuhan i na tau mangatasi ragam ni angka parsorion nang hamolon. Jala sai dalan ni Tuhan i do siulahononna asa tongtong martua, gok las ni roha dohot olopolop. Amen.

Jamita Evangelium Minggu PENTAKOSTA-II (Pesta na Paduahon Parningotan Ari Hasasaor ni Tondi Parbadia)– 20 Mei 2024

Naung Maruli Tondi Laho Manguluhon       (Dipenuhi Roh Allah Untuk Memimpin) 4 Musa 27 : 18 – 23   a)        Huria ni Tuhanta, molo ...