DUNGO
LAHO MANOMUNOMU HARORO NI KRISTUS
(berjaga-jaga
DalamMenyambut Kedatangan Kristus)
Markus 13: 24 - 37
Manang boha pe angka tona eskatologis ndang boi malua sian angka buku
apokaliptik ni halak Jahudi na mambaritahon halelengse ni angka alam di masa
ari parpudi. Songon ciri khas ni apokaliptik angka mara na masa di portibi on
marhadomuan tu panguhuman na ingkon masa. Alai Buku Markus ndada na mandok
tangkas panguhuman dohot lan na asing. Alai diapuli Tuhan Jesus dohot
margogoihon. Angka na bernit ingkon masa di halak na porsea i, alai saluhutna i
patandahon nasida di haroro ni Anak ni Jolama i na mamboan haluaon.
Turpuk jamita on ima sada sian
pangajarion ni Jesus taringot hapapataron harajaon, hasangapon dohot hamuliaon
ni Jahowa Debata. Hapapataron harajaon dohot hamuliaon ni Jahowa ima hasalpuon
dohot hasusuda saluhut hasangapon dohot hamuliaon nasa na adong di hasiangan
on. hapapataron harajaon, hasangapon dohot hamuliaon ni Jahowa ima hapapatar ni
partingkian panguhuman ni Jahowa na tigor jala na sintong i. Molo manghatahon
taringot hatigoran dohot hasintongan ni uhum tontu manghorhon dua pangantusion:
ima panguhumon (penghukuman/ punishment)
dohot tumpal haluaon (kebebasan/
keselamatan).
Situasi keguncangan alam tersebut mendahului kedatangan Anak Manusia. Oleh karena itu, Tuhan Yesus mengajak untuk melihat tanda. Tuhan Yesus mengajak belajar melihat tanda dari pohon ara. Berbeda dengan banyak pohon yang tumbuh di Palestina, pohon ara kehilangan daun-daunnya pada musim dingin, sehingga daun-daun hijau muncul baru pada menjelang musim panas, bukan di musim semi. Semua penduduk wilayah sekitar Laut Tengah tahu akan hal ini. Di satu sisi, ranting pohon ara mulai melembut dan mengeluarkan tunas, namun di sisi lain itu tanda bahwa musim panas sudah dekat. Yang satu kelihatan mata, dapat dialami. Yang lain belum kelihatan dan belum dapat dialami langsung, tetapi merupakan tanda yang pasti (Leks 2003, 415-6).
Oleh karena itu, Tuhan Yesus memberikan nasihat untuk berjaga-jaga. kata “waspada” ataupun berjaga-jaga ini dapat berarti melihat sambil memberikan perhatian, mengindahkan dan menarik pelajaran dari situasi yang akan dihadapi. Perkataan Yesus sepanjang Markus 13 menekankan sebuah peringatan untuk berhati-hati terhadap berbagai ajaran yang akan bermunculan, jangan sampai para murid disesatkan dan kehilangan fokus.
Saat ini kita sudah memasuki Minggu Adven Pertama. Tahun gerejawi dimulai
dengan datangnya masa adven. Asal kata ”adven” adalah adventus (Latin: datang,
kedatangan). Masa adven mempunyai dua karakter, yang pertama, sebagai persiapan
perayaan Natal untuk merayakan kedatangan Tuhan Yesus yang pertama kali; dan
kedua, mengarahkan hati dan pikiran untuk menyongsong kedatangan-Nya kembali.
Sesuai dengan janji-Nya pada saat hendak naik ke sorga, bahwa Ia akan
datang kembali. Ia sudah datang untuk yang pertama sebagai bayi, kemudian
setelah berusia tiga puluh tahun Ia melayani dan memberitakan kabar baik selama
tiga setengah tahun, kemudian mati untuk menebus dosa manusia, pada hari yang
ketiga bangkit dari antara orang mati dan naik ke sorga. Ia berjanji bahwa Ia
akan datang kembali. Tetapi kedatangan kedua adalah di dalam kemuliaan. Ia akan
datang kembali untuk menghakimi orang yang hidup dan yang mati, serta
memberikan mahkota kemuliaan bagi umat percaya yang telah menang.
Jika ada orang yang mengatakan bahwa ia tahu kapan hari kedatangan Tuhan,
tentulah orang itu berdusta dan tidak mengatakan kebenaran, sebab para malaikat
di sorga dan Anak sendiri di dalam inkarnasi-Nya sebagai manusia juga tidak
mengetahuinya.
Kita tidak tahu kapan hari kedatangan-Nya, oleh karena itu kita harus
senantiasa berhati-hati dan berjaga-jaga. Ingatlah perkataan Tuhan: "Hati-hatilah dan berjaga-jagalah! Sebab kamu
tidak tahu bilamanakah waktunya tiba” (Mrk. 13:33).
Kita harus berjaga-jaga! Apa yang kita tangkap ketika Tuhan berkata demikian?
Apakah kita berjaga-jaga di muka rumah kita menanti Yesus datang seperti
berjaga-jaga takut maling masuk? Atau berjaga-jaga yang seperti apa? Firman
hari ini mau mengajar kita, ada 4 hal yang Firman Tuhan ajarkan mengenai
berjaga-jaga dan menanti-nantikan kedatangan Tuhan Yesus yang kedua kali:
ü
Jangan tidur
ü
Bersungguh-sungguh
mempersiapkan hidup kita
ü
Waspada akan
ketamakan
ü
Waspada
terhadap ajaran sesat
Lalu mengapa terdapat rujukan yang konstan terhadap peristiwa masuknya
pencuri di malam hari? Alasannya adalah karena Yesus tahu bahwa jemaat secara
keseluruhan akan sangat tidak siap menghadapi kedatangannya nanti. Lukas 18:8
Ai Kristus na tatomutomu i nunga mian dihita, haroroNa na parjolo na maneahon diriNa do Ibana laho paluahon
hita jolma sian dosa jala nunga sidung ulaonNa di portibi on jala nunga manaek
tu banua ginjang hundul disiamun ni Debata. Jala didok do na ro do muse Tuhan paduahalihon alai nunga
marasing sangkap haroroNa na
paduahalihon i. Hombar tu panindangion ni haporseaonta na ganup minggu hita
manghatindanghon I dihata haporseaonta ponggol paduahon na ro ma Ibana muse laho manguhumi halak na mangolu dohot na
mate jala I ma ujung ni portibi on.
Bahkan di Konfessi HKBP 1951 Bindu
18 dohot konfessi taon 1996 bindu 16 Na
ro do Tuhan Jesus paduahalihon papatarhon Jerusalem na imbaru I, songon
hapataran ni hasangapon dohot hamuliaon ni Debata. disima marujung hasiangan.
ndang adong umboto sadihari ombas ni haroroNa i. alani I ingkon hobas jala
dungo do na porseda I dibagasan hasatiaon dohot panghirimon di haroroNa I, ai
disi ma masa uhum dohot asi ni rohaNa.
Alani I do dipaingothon ngolunta na salpu do portibi on sogot sotung lalap hita
manabung dohot mangalulu I na ringkot diportibi on sambing, lupa hita laho
manabung dohot mamangke tingki parasianon laho manomunomu haroro ni Kristus
paduahalihon naung tahaporseai dihaporseaonta I marhite na so taingot
martangiang dohot marparsaoran tu huriaNa dohot manghangoluhon parsuruonNa
manarihon ari sogot.
Maimaimahon ndang asa gabe maoto,loahon, ndang gabe tarpodom, ndang gabe
hedonis marfoyafoya, ndang gabe losok , alai unang gabe tegar tengkuk, alai
tekun berdoa dan kerja keras, jala sude aktivitasta berorientasi maimaimahon
dungo jala martangiang . ayat 33 “tagam ma hamu dungo ma hamu, ai ndang
diboto hamu manang sadihari tingkina.
boasa berjaga-jaga asa unang
mamereng dilapit ngolunta, unang gabe
terkesiat (tarsonggot) unang mangolu
secara kebetulan dungi mate pe secara kebetulan. Asa unang terikat hita tu hal-hal na
menakjubkan, ini masa dimana kita
merelung ulang bahwa Yesus nanaeng ro I
nunga ditongtongata laho pangoluhon laho mangalehon gogo, laho
mangalehon semangat. sarupa tuatna
parungkilonpe ndang boi mangambati hita ndang mamereng Yesus. Alanii halak na mangolu dibagasan advent - I
(parjolo), dia sudah membuka matanya
dengan mata kehidupan melihat
Yesus sang kehidupan itu. Alani I DUNGO MA berjagajagalah ndang portibion salahononmu, ndang menyesali keadaan molo masa na paet tu hita, alai orientasi
diri harus dibangun halak na dungo, boha do halak membenahi dirina bahwa Dia yang akan datang
itu harus benarbenar disaksikan dalam hidupnya?
antong dungo jala jaga ma hita. Amen.