Rabu, 27 Maret 2013

Jamita DI JUMAT AGUNG, 29 Maret 2013

Ambolongkon Kemunafikan
Matius 23: 33 - 39

A.   Ia turpuk on taringot Jesus na paingothon angka siboto surat dohot halak parise. Tontu adong do alana boasa songon i tajomna pandohan ni Jesus tu nasida mandok : “Hamu angka ulok....!, nang pe sasintongna ndada apala songon i lapatan ni pandohanNa. Molo di piga Bibel na marhata inggris, ulok na nidok na ima ‘viper’, ima sada masam ulok na mansai marbisa jala ganas; jala sifat sisongoni ma digombarhon Jesus pangalaho ni halak Parise dohot siboto surat i. Sasintongan angka halak na malo do ianggo nasida i, diantusi  nasida do angka Hata ni Debata jala dietong do nasida angka na bisuk, jala targoar do pangajari di angka bagasa partangiangan. Alai dipangke nasida do hamaloonna laho mangahut tu dirina sandiri. Malo do nasida laho mangelekelek jolma dohot parhataan na talmis, hape jungkat do rohana jala dihuphupi nasida do hasintongan na tutu i sian toropan jolma, songon na tarsurat di ay.13: “.....disordak hamu do harajaon anuaginjang i....”. Jala pangalaho dohot parngoluan nasida pe tung mansai andul do sian Hata ni Debata, hape nasida do na targoar hundul di habangsa ni si Musa (ay.2), ima mangajari Patik tu halak Israel, alai na marpangalensem do hangoluan nasida (ay.27). Malo di na mangajari do nasida, mamodai, jala paingothon, alai nasida sandiri ndada mangulahon na nidokna i. Jamita on tung mansai koras do paingothon hita, asa ita ambolongkon sude kemunafikan, siula hata i ma hita asa ndada gabe partuktuhan dingolunta maradophon dongan jolma.
B.    Di ayat berikut ini kita membaca bahwa kehancuran sedang menghampiri Yerusalem. Kehancuran itu sudah dekat sekali. Dan Tuhan Yesus berkata, "Aku rindu untuk mengumpulkanmu seperti induk ayam mengumpulkan anak-anaknya saat ada bahaya; apakah badai atau burung rajawali yang sedang mengincar anak-anak ayam itu." Anak-anak ayam selalunya akan langsung mendengar dan mengenali suara induknya, dan akan segera berlari mencari perlindungan di bawah sayap sang induk. Sang induk siap  melindungi anak-anak ayam itu dengan taruhan nyawanya." Adalah kebakaran di sebuah kandang di suatu peternakan. Setelah kandang itu sudah habis terbakar, orang-orang menemukan seekor induk ayam yang masih melindungi anak-anaknya di bawah sayapnya. Si induk ayam ini mati terbakar namun ada beberapa anaknya yang masih hidup. Induk ayam ini telah melindungi anak-anaknya dengan mengorbankan nyawanya. Ia bisa saja melarikan diri, namun keselamatan anak-anaknya jauh lebih penting baginya daripada keselamatannya sendiri. Dan sudah lazim diketahui bahwa ketika seekor induk ayam melihat ada rajawali yang terbang berputar-putar di atas, ia akan segera memanggil anak-anaknya untuk berlindung di bawah sayapnya dan melindungi mereka di sana. Demikianlah, dalam pengertian yang sama, Tuhan Yesus sedang berkata, "Aku rindu untuk mengumpulkanmu di bawah sayapku, tetapi kamu tidak mau." Apa yang akan terjadi jika anak-anak ayam itu tidak berada di bawah sayap induknya? Mereka bisa saja mati terbakar, mereka bisa saja dimangsa oleh rajawali.  
C.    Godang do na pinamasa Jesus laho paingothon halak Jahudi,  alai ndang ditangihon nasida Hatana, nang JamitaNa. Tung jotjot do Debata manjou hita, alai hita do na so tangi di panjouonNa, sai jotjot do tatulak, lumobi tinggil do sipareonta tu panjuon ni sibolis. Hape ma masa angka na masa tung lam parir ma tahilala. Memang ndada dipaksa hita asa mangihuthon Jesus; alai dilehon do tu hita kesempatan laho mamutushon dohot berkomitment manghaporseai Ibana. Ai ndada na pamer hagogoon Debata dibagasan Jesus, alai naeng ma porsea angka jolma mangihuthon Ibana. Laos songon i do hita ndada dipaksa hita gabe siihuthon Jesus Kristus alai nunga ditawarhon tu hita Jesus marhite jamita, Hata ni Debata, nang angka parbue ni jamita i dibagasan ngolu siganup ari.  
D.   Sebagai kesimpulannya kita baca dari Lukas 21:24-27"... dan mereka (yakni orang-orang Yahudi yang telah menolak Dia, yang tidak mau berlindung di bawah sayapNya) akan tewas oleh mata pedang dan dibawa sebagai tawanan ke segala bangsa, dan Yerusalem (yakni Yerusalem yang tidak mau menerima Yesus) akan diinjak-injak oleh bangsa-bangsa yang tidak mengenal Allah (hal ini terjadi secara harfiah), sampai genaplah zaman bangsa-bangsa itu. Hal yang disampaikan di sini adalah bahwa Tuhan Yesus akan menyatakan kuasanya, namun tidak di masa sekarang. Hanya pada masa ketika iman tidak dibutuhkan lagi, di akhir periode kasih karunia. Tuhan Yesus akan menyatakan kuasa dan kemuliaannya yang telah dikaruniakan oleh Allah kepadanya. Masa yang sekarang ini - dapat disebutkan sebagai zaman di mana hanya orang yang beriman yang akan melihat kekuasaan Allah. Dia tidak akan menyatakan kuasaNya. Ini adalah masa ketika Dia ingin memastikan apakah Anda akan mempercayai Dia dengan iman. Akan tetapi nanti, akan tiba masanya ketika Dia menyatakan kuasaNya, dan semua lutut akan bertelut menyembah Dia. Semua orang di bumi ini akan tersungkur di hadapan Allah. Setiap orang akan percaya kepada Allah. Akan tetapi kepercayaan pada saat itu tidak menyelamatkan mereka. Tidak ada lagi iman yang menyelamatkan pada saat itu. Ala ni binsan dilehon dope dihita tingki parasian di hasiangan on tapauba ma rohanta dohot pingkiranta dibagasan huaso ni Jesus i, asa di manaringoti ari hamamate ni Jesus on patauhon arga ni panaononNa tu hita holan laho humonghop hita jolma pardosa on. Amen.

Jamita Minggu Kantate (Endehon hamu ma di Jahowa ende na imbaru) – 28 April 2024

Ingkon Mamujimuji Jahowa do Angka na Usouso Di Ibana  ( Orang Yang Mencari Tuhan Akan Memuji NamaNya) Psalmen 22: 26 – 32     a)  ...