INGKON HEHE
IBANA SIAN NA MATE
(Yesus Bangkit Dari Antara Orang Mati)
Johannes
20: 1 - 10
1)
Huria
ni Tuhanta nahinaholongan dibagasan Jesus Kristus; SELAMAT PASKAH ma di hita
sude. Haheheon ni Kristus sian hamatean ima sada puncak holong ni Debata tu
portibi on. Jala haheheon ni Kristus I do pusat ni haporseaon ni Halak Kristen
di sandok portibi on. John Irving mandok: Paskah adalah peristiwa utama; kalua
anda tidak percaya kebangkitan Yesus, anda bukan orang percaya”. I do ala didok
si Paulus di 1 Korint 15: 14; “Ai anggo so hehe Kristus sian angka na mate,
rumar ma jamitanami, laos rumar ma haporseaonmuna” (andaikata Kristus tidak
dibangkitkan maka sia-sialah pemberitaan kami, dan sia-sialah juga kepercayaan
kamu). Molo so adong haheheon ni Jesus, ndang adong haporseaon, ndang adong
huria, ndang adong Halak Kristen, ndang adong HKBP, ndang marminggu hita
saonnari. Songon I ma sentral ni Paskah I di hakristenonta.
2)
Ganu
taon do tapatupa ulaon parningotan ari haheheon ni Tuhan Jesus, nuaeng, aha ma
sipeoponta di ari Paskah on ?
Ø Naparjolo; haheheon ni Jesus mangalehon panghirimon di hita laho mangadopi
hamatean. Taboto do, dungkon madabu jolma tu dosa, hamatean I nama songon
“penguasa mutlak” na so taralo, na songon sibaran (Nasib) na so boi juaon. Nasa
jolma ingkon mate, ninna endeta i. Hira inama akhir dari totalitas keberadaan
hidup manusoia. Hira tembok na so boi timbungan manang boluson. Ala so taralo
hita hamatean I, holan partangison, iluilu dohot arsak nama dalanta
mangadopisa. I ma na masa tu si Marta on. Sehingga tanpa peristiwa Paskah, maka
yang dihadapi oleh manusia hanyalah kesedihan dan penderitaan. Alai haheheon ni
Krists I ma nuaeng manerobos dohot mangalengsehon parik ni hamatean I, na bolas
pajongjjong harbangan manang dalan sahat tu hatongtongon. Marhite haheheon I,
hamatean ndada be ‘inganan parpudi’, manang terminal akhir, alai nunga gabe
dalan manang jembatan dohot harbangan laho bongot tu hatongtongon di
Banuaginjang. Ala ni I, unang be adong na mabiar mida hamatean i. Alai ingkon
marende do hita menyambut I songon si Paulus di 1 Kor.15:54b-57 i. I do ala hea
didok sahalak parugamo na asing: “Sada na mambahen ahu kagum mida Halak Kristen
I, ima ; nang pe ro hamatean, mampu do nasida marende. Boasa boi hita marende
tingki taadopi hamatean ? ima ala adong haheheon ni Jesus na mambahen ndada be
hamatean ujung ni langkanta. Ai di 1 Korint.15: 26 didok: “hamatean i do muse
na parpudi sipasohotonna” (musuh yang terakhir, yang dibinasakan ialah maut).
Nunga be talu, musuh terakhir itu sudah dikalahkan. Ndang sihabiaran be I, alai
nunga gabe jembatan (gerbang)I laho masuk tu ngolu na satingkosna, ima
hangoluan sisalelengnilelengna rap dohot Jesus. AI haheheonNa I ndada holan
secara personal (holan Jesus sandiri), alai I do patumonaan ni haheheon ni sude
na porsea di Ibana. Kebangkitan Yesus bukan hanya sekedar peristiwa historis
tetapi terutama teologis.
Ø Napaduahon, Paskah mangalehon di hita kenyataan baru
bahwa apa yang tidak mungkin, oleh kebangkitan Yesus menjadi mungkin. Na ro do
sisean I tu tanoman i. Di roha nasida, na mate do Jesus i. Nang pe naung piga
hali dipaboa Jesus paboa na hehe do Ibana di ari patoluhon, alai ndang masuk tu
roha ni sisean i. Ndang mungkin ninna roha nasida do. Sada do kenyataan na
niida nasida ima: Nunga mate Jesus I, nunga ditanom, jala kuburan I ditutup
dohot batu na bolon situtu. I di kenyataan. Asing ni ndang mungkin. Ala ni I do
ro si Maria Magdalena mamboan miak na hushus lahomamiahi bangke ni Jesus na
mate do. Alai aha do kenyataan na niida nasida ? ternyata, ndang disi be Jesus.
Kuburan itu sudah kosong, alai angka sengka pangalilit I, disi do. Ternyata
adong do kenyataan lain. Na so mungkin di roha nasida, gabe mungkin dibahen
Jesus. Hamatean, dosa dohot sibolis na so mungkin hian boi talu, ternyata nunga
talu dibahen Jesus. Ima las ni rohanta di ari on. Paskah ima mangalehon di hita
pengharapan bahwa apa yang sebelumnya tidak mungkin, oleh kebangkitan Yesus
segalanya menjadi mungkin. Ala ni I, di angka na porsea di haheheon I ndang
adong na so mungkin, ai ndang adong na so tarpatupa Debata. Alai angka na
porsea naeng ma mandok songon nidok ni si Paulus di Pilipi 4: 13 “Saluhutna do
tarpatupa ahu marhite Ibana na margogoihon Ahu”.
3)
Haheheon ni Jesus
mangapus ilu dohot arsak. Disise Jesus do si Maria Magdalena di kuburan I, dung
hehe Ibana, alai ndang ditanda. Boasa ala iluilu do marabur di simalolongna
jala Rohana digohi arsak. Ai nang pe naung diida na so disi be Jesus, alai
sengka pangalilit I disi dope, ianggo si Maria mandok, na ditangko panangko do
bangke ni Jesus i. I do mambahen lam magopu Rohana. I ma mambahen laos so
ditanda be Jesus na manise ibana. Hita pe jotjot do songon i. Kehadiran Tuhan
sering tidak dapat kita kenali dengan baik saat kita sedang larut dalam
kesedihan dan dukacita. Mansai maol do hita diapuli uju marsirang sian apala na
tahaholongi ala disirang hamatean i. Gabe maol ma hhita mananda Debata. Ai di
tingki marsak hita, holan dirinta jotjot
taida. Tadok ma naung “ditadinghon Debata hita”. Hape ndang hea hita
ditadinghon, ro do Ibana di bagasan hita (omnipresent). Gariada tahe, di na
taadopi arsak na somalin, disi do gumodang diusehon Debata pasupasu-Na. Ai di
bagasan sitaononta I do Ibana. Alai, gabe so tatanda be I, ala diholipi iluilu
dohot arsakta i. Lalu Kristus memanggil Maria Magdalena secara personal
sehingga hatinya menjadi tercelik melihat kehadiran Kristus tang telah bangkit.
Secara spontan Maria mAgdalena kemudian memegang dan memeluk Yesus. Naeng
songon I hita di ganup arsak n iroha.
4)
Godang do tuduhan
sian parugamo na asing mandok; ndang tutu hehe Jesus sian na mate; holan
rekayasa ni angka sisean I do i. Alai turpuk jamita sadari on mandok: “Pasti do
hehe Jesus I”. Sada bukti ima; tanoman naung rumar’ (kuburan korosng). Di na
sahat si Maria Magdalena, diida nunga buha tanoman i. Alai, dung ro si Petrus
dohot sisean na sadanari (ra si Johannes), diida nunga rumar tanoman i.
Mangihuthon laporan sementara ni si Maria, naung dibuat na mambuat do Tuhan I
(ay.2); alai dung dipareso nasida, diida
ma, disi do peak angka pangalilit, parpeakna persis songon uju na dililit
pangalilit I bangke ni Jesus (ay.6-7). Lapatanna: hira na habang do bangke na
nililitna I sian pangalilit I, so pola diharhari. Molo na dibuat na mambuat do,
ndnag mungkin tadingkononna pangalilit I, manang pasti do ingkon jolo harharanna
pangalilit I asa boi boanonna bangke i. Ala ni I ndang mungkin dibuat na
mambuat. Sian I ma porsea ma si Johannes na hehe do Jesus secara Ajaib (Ay.8).
I do nang haporseaonta sahat tus adari on. Ndang rakayasa i, alaini tutu situtu
do hehe Ibana, ai nunga dilumbahon Jesus hian I (ay.9). Jala bukti paduahon na
tutu do hehe Jesus i, ima di parjumpanganNa dohot torop Halak saleleng 40 ari
andorang so manaek tu surgo. Godang do na gabe saksi disi. Memang, maol do
gariada tahe ndang boi masuk akal. Secara terbuka do Bibelta i patuduhon
hamaolon (kelambanan) ni angka sisean i porsea di haheheon ni Jesus i. Alai na
pasti, unang ragu manang sangsi hita, pasti na hehe do Tuhanta i. I do sada
tabe ni huria ortodok ganup pajumpang tu donganna: “Kristus sudah bangkit! Dung
I alusanta: tutu nunga hehe Ibana (He is risen indeed), na pagomoshon roha
paboa tutu situtu hehe do Ibana.
5)
Taida do sada
figure na menonjol di turpuk on ima sahalak parompuan, si Maria Magdalena.
Inanta on ma sahalak parompuan na pinamalum ni Jesus sian na sinonggopan ni
tondina hodar (Luk.8: 2) na gabe porsea di Jesus. Alai secara umum, dibarita
haheheon ni Jesus, sai parompuan do na
menonjol. I do ala sipata didok, ia paskah ima pest ani parompuan. Ai parpudi
ro si Petrus dohot sisean na asing. Aha do lapatan ni I di hita ? Ima patuduhon
hinaarga ni parompuan di jol oni Debata. Apala di peristiwa namenentukan di
Nasib ni portibi on, disi do dipapatar Debata peranan ni parompuan. Ima
hinaarga ni parompuan. Ala ni I, joujou do on tu hamu parompuan asa torus hehe
jala dirgak hamu. Adong sahalak panurat buku “The Lies Women Believe” – Dusta-dusta
Yang Diyakini Kaum Perempuan, mandok : 42% angka parompuan, merasa dirina
tidak berharga. Ima elaela ni sibolis nuaeng tu angka parompuan, mambahen
godang parompuan na minder, rendah
diri,mabiar bertindak apalagi berkreasi. Ianggo di Debata, kaum perempuan
sangat berharga. Ala ni I paskah paingothon hita, asa tahormati angka parompuan
songon dongan panean di hangoluan na pinarade ni Tuhan Jesus. Molo arga nasida
di Debata, ingkon ummarga ma di hita. SOngon Halak Kristen hita, ingkon
argaanta do naginoaranna nuaeng kesetaraan gender, hadosan ni baoa dohot
boruboru di hak, di kesempatan, dohot di hakk azasi. Taargahon ma nasida songon
argana nasida di Debata.
6)
Antong las ma
rohanta, marpesta bolon ma hita, ai nunga hehe Kristus Tuhanta i. Pasti nunga
hehe Kristus, unang ganggu rohanta. Ndang sihabiaranta be hamatean, ai
hahehehonNa I mambahen hamateanta gabe dalan bongot tu hangoluan
sisalelenglelengna. HaheheonNa I mangalehon kenyataan baru di hita, paboa na so
mungkin hian gabe mungkin. Ala ni I, unang menyerah alai berserah ma. Taargahon
ma angka parompuan, ai mansai arga do nasida di Jesus naung hehe i.Amen.