TOS MA
HOSANA
(Yesus
Menyerahkan Nyawa-Nya)
Markus 15:
33 – 41
1)
Huria ni Tuhanta nahinaholongan dibagasan Jesus
Kristus; Tauji ma jolo manghilalahon, na
jongjong hita di jol oni silang ni Jesus di dolok Golgata. Tauji ma jolo
marnida sian rohanta na umbagas: “Aha do na masa di silang i ?”
Ra, pasti do dohononta songon nidok ni Billy Graham: “Salib itu mengingatkan
saya tentang KASIH KRISTUS.” Silang ima
hataridaan ni holong ni Tuhan Jesus. Salib adalah demonstrasi kasih Allah yang
besar. Molo di Johannes 3: 16: “Asi songon on do hoong n iroha ni Debata di
portibi on, pola do AnakNa na sasada I dilehon, asa unang mago ganup na porsea
di Ibana, asa hangoluan na salelenglelengna di ibana”. Dipasaut ma I di
silang ni Jesus i.
2)
Nuaeng, aha ma sipeopon jala sibahenonta dung
mulak sian pesta parningotan on ? Tauji ma jolo manulingkiti turpuk on!.:
a)
Parjolo, didok, diboan ma Jesus tu dolok
Golgata (partangkurahan), jala di pukul sia, diparsilangkon ma, rap dohot dua
Halak panamun. Diparsilangkon. Boasa ingkon tarsilang ? Silang, ima hukuman
paling hina dan memalukan dan tercela ima uhum tu parjahat na sumalin. Boasa
ingkon songon i uhuman tu Jesus? Ima na nidokna di ay.28: gabe jumpang ma na
nidok ni Surat i: “Tarrajum do Ibana tu Halak parjahat.” Di silang i ma
tarida solidaritas, kesatu-ragaan ni Jesus na tumangkas gabe jolma. Disi ma
dipados diriNa dohot sude jolma pardosa. Dung i, disi ma dituhuk sude dosa ni
jolma i. Disi ma Jesus manggontihon hita jolma pardosa/parjahat na somalin on.
Laos disi ma dilehon Jesus hosanna laho manggarar lunas, manobus hita jolma
pardosa naung targade tu sibolis. Disi ma hita ditobus, gabe rade ma di hita
hasesaan ni dosa.
Laos domu tusi, idok ma muse di ay.34: “Jadi
di pungkul tolu i, marsoara nab alga ma Jesus manjouhon: “Ale Debatangku,
Debatangku, boasa tadingkonomu Ahu” (Eloi, Eloi, lama sabkhtani).
Aha do lapatan ni hata on ? hat ana nienet sian Psalm 22 on patuduhon muse
hinahansit, hinajorbut ni dosa, ai sirang sian Debata. Songon ranting na sirang
sian hauna, gabe so mangolu, kering dung i gabe soban. i ma puncak ni
penderitaan akibat ni dosa. DI hata Eloi, Eloi lama sabakhtani
terkandung do disi sad apos n iroha, mandok di sitaonon na boha pe boratna,
ndang hea ditadinghon Debata hita. Allah tidak pernah meninggalkan manusia
dalam penderitaan. Asa, molo otngon taadopi, pintor ingot ma hat ani Tuhanta
Jesus na di silang on. Ima mambahen pos roham, jala margogo ma ho jala benget
manaon songon Tuhanta Jesus i.
b)
Paduahon, di ayat 23 didok: “dilehon nasida
ma tu Ibana anggur na marsaor mir, alai
ndang dijalo”. Boasa ditulak ? alana, ima: ai obat bius do tuak anggur i,
na somal dilehon tu angka na trsilang. Aha gunana ? ima penghilang rasa sakit
dohot penghilang ingatan, asa unangdihilala jala ndang disadari nasida
hinahansit ni silang i. Ima umbahen ditulak Jesus, Boasa ? ingkon taononNa do
sude hinahansit ni silang i, ai ido missi manang tujuan ni haroroNa. Yesus mau
menjalani, merasakan, membawa ke tubuhNya semua hukuman, kesakitan dan
penderitaan itu tanpa mau terlewat sedikit atau sebentar pun. Ai molo deba do
ditaon jala diporsan Ibana, ba holan deba ma dosanta i boi disesa manang holan
deba jolma ma. Ai tuani ma ditulak i, asa sude ditaon. Asa marhite i, sude ma
penderitaan ni jolma ala ni dosa na binahen ni jolma sian nahinan sahat ari
muse dituhuk Ibana. Ala ni i, peop tangkas, singkop, sempurna do panobusion ni
Tuhanta i. Singkop do hasesaan ni dosa dohot haluaon napinatupaNa i. Ima
naginoaranna: “once for all”, sahali ro disalelengnilelengna jala
tu saluhut.
c)
Napatoluhon, didok di ay.37: “Dung marsoara
na gogo ma Jesus, laos tos ma hosanna.” Tos hosanna, lapatanna, nunga be
dilehon hosaNa i manobus. Ai upa tinuhor ni dosa do hamatean (Rom.6:23). Hutang
dosa kita sudah dibayar lunas (tidak ada tersisa sedikit pun). Bukan diangsur,
bukan kredit, tetapi lunas. Lapatan ni i, dosa na songon dia pe dosam, boha pe
rarana dohot jorbutna, molo olo hita mengakui, dung i sian nasa roha mangido
hasesaan ni dosa, dung i porsea di Tuhan Jesus, pasti boi disesa jala past iolo
do Jesus manesa. Molo songon i antong, marlojong ma hita sude tu Jesus i. Unang
adong be hit ana olo manghuntihunti, manghomolhomol, patioptiop, manimpanimpan
dosanta manang dosa ni donganta na
mardosa tu hita. Loja sandiri ho bahenon ni i. Tumagobn ma, ro m aho
(molo adong ulaon nabadia unang mulak, ro ma annon). On ma kesempatan emas di
ho pasesahon sude, unang deba dosami disesa tu Jesus asa neang ho, sonang
roham. Alai unang be muse datdati mardosa.
3). Alai didok muse di ay.38: “Ai maribak bola dua ma
hhirehire na di bagas joro i, sian ginjang tu toru”. Hirehire i ma na
membatasi, parholangan ni inganan na badia dohot inganan na badia situtu.
Simbol do i, napatuduhon na so boi langsung jolma mangadop Debata, ala ni dosa.
Ingkon marhite sintua nim alim do, na mamboan pelean ima mudar nibirubiru.
Alai, dihamamate ni Tuhan Jesus, maribak ma hirehire pembatas i. Ini peristiwa
yang sangat menentukan. Ndang ala na lapuk, manang na maribak boti i. Alai
marhite i ma diatangkas tu hita dohot tu sandok portibi on sepanjang abad,
marhite hamamate ni Tuhan Jesus, nunga boi be hita mulak tu Debata. Ima marhite
Tuhan Jesus Kristus. Boasa? Ai dagingNa I do gabe pelean pardenggananta tu
Debata. Jala dijangkon Debata, ai lomo do roha ni Debata di Jesus, songon na
tarbege di hatiha ni pandidionNa i. marhite hamamateNa I, nunga dibangun Tuhan
Jesus jembatan laho padomuhon hita tu Debata, dalan mulak tu Debata. SIngkop do
dalan I, ai holan Ibana do na disatu pihak ima jolma serratus persen, alai
huhut di pihak lain laos Ibana do Debata serratus persen. Ala ni ima barani
Tuhanta Jesus mengklaim di Johannes 4: 16 I mandok: “Ahu dalan i dohot
hasintongan dohot hangoluan. Ndang adong na sahat tu Ama I, ia so marhite sian
Ahu.”
4) Huria ni Tuhanta, tauji ma jolo manghilalahon na
jongjong hita di Golgata di jolo ni silang ni Tuhanta Jesus i. Tabereng ma
angka ise do na adong disi. Disi do na mangalehon tauk anggur, na
mamparsilangkon, na mambagibagi paheanNa, na memasang plakat ni hasalaanNa:
Raja ni Jahudi, dua Halak panamun na tarsilang, angka pamolus na mangaleai, na
mangupirhon uluna huhut mandok: “Pe Ho na mangalohai bagasjoro; disi do
sintua nim alim dohot sibotoruarta, na mandok: “NA leban dipalua, ia dirina so
tarpalua.” Alai, na sahalak on ma jolo tabereng, ima letnan, komandan
pasukan penyaliban i. Terkenal do Halak on
na kasar, kejam, tidak kenal takut. Alai huroha, ndada holan
melaksanakan tugas ibana. Alai, dicermati do sian nasa Rohana. Sude na masa i dimaknai
ibana sian Rohana parbagasan. Dung i diolah di panggora ni Rohana. Dung i haruar
ma sada pengakuan na luar biasa sian pamanganna mandok: “Na tutu do Anak ni
Debata Halak on.” (ay.39). Ninna na pistar, haruar panindangion i sian
dirina dung dibege ibana do hat ani Tuhan Jesus na mandok: “Ale Amang,
marpamuati ma rohaM mida nasida, ai ndang diboto nasida na binahen nasida i.” Laos ala ni I
do ninna nang si Paulus bertobat, dung dibege hata i haruar sian pamangan ni si
Stepanus. Alai na tangkas, silang i merubah hidup ni letnan i.
5) Huria ni Tuhanta, nuaeng di na jongjong hita di jol oni silang
ni Tuhanta Jesus i, naung TOS HOSANA, di horong dia do hita; na manginsahi do,
na mamparsilanghon do, manang songon sahalak letnan i na mangantusi dohot
memaknai peristiwa i sian roha na mangantusi. Tos Ma HosaNa- Tuhan Yesus
menyerahkan nyawaNya na paboahon:
Ø Setiap
kali mengingat tentang kematian Yesus Kristus, kita harus mengingat bahwa Yesus
Kristus mati karena Ia menanggung murka Allah terhadap dosa manusia. Tanpa
kematian-Nya, kita harus menanggung murka Allah akibat dosa kita sendiri.
Sekalipun demikian, yang memperoleh penebusan dosa berdasarkan pengorbanan
Kristus adalah orang yang menerima Yesus Kristus sebagai Juruselamatnya.
Ø Ibadah
Jumat Agung kita lakukan saat ini untuk merenungkan makna pengorbanan;
penderitaan dan kematian Yesus Kristus di atas kayu salib. Meskipun hari itu
diliputi suasana duka dan mencekam, namun mengingatkan orang percaya tentang
kasih Tuhan Allah dan penebusan melalui kematian Yesus Kristus. Pada saat Yesus
Kristus disalibkan, terjadi kegelapan meliputi seluruh daerah itu, menandakan
bahwa untuk sesaat kegelapan tampak puncaknya. Kegelapan yang membuat orang
menjadi takut, menandakan bahwa kemampuan manusia dengan segala kejahatannya
itu terbatas.
Ø Marhite
i ma dipatuduhon tu hita jorbutna i hape panghorhon manang akibat ni dosa i.
Jangan anggap enteng dengan itu. Ingkon mate ma Jesus, Anak ni Debata asa malua
hita sian i. Marhite i ma nuaeng, tapahusorhusor ma di rohanta na umbagas,
boha, datdatanmu dope mardosa ? Nda tumagon ma tajangkon panghophopon Na i
marhite na manjalo Ibana gabe Sipalua, dung i sian nasa gogonta ma hita
marusaho mangoloi, mangulahon lomo ni rohaNa. Ima nian upa halojaon dohot
panaonon ni Tuhan Jesus i. Alai, dos na maparsilangkon Jesus do hita muse, molo
sai tadatdati dope mardosa. Karena itu jangan main-main dengan dosa. Usahakanlah
tidak menjadikan dosa sebagai kebiasaan. Tetapi, setiap saat, mintalah
pertolongan Roh Kudus, agar kita mampu mengindari perbuatan dosa. Itulah orang
yang sudah mengmani salib Yesus. Ala ni i do, dok ma hatam saonnari di silang
i: “Muba ma au, hujalo ma Ho O Jesus gabe Sipaluangku, urupi ma au mangoloi
Ho ariari”.
Ø Kematian
Kristus, di mata Kristus sendiri, merupakan cara yang mutlak supaya Kerajaan
Allah didirikan. Salib adalah jawaban doa supaya Kerajaan-Nya datang di bumi,
seperti di surga. Amin.