Tongtong Rade Mamaritahon Hata Ni
Debata
(Siap Sedia
Memberitakan Firman Tuhan)
2 Timotius 4: 1 - 5
a) Huria ni Tuhanta dideba huria
ndang sae holan pandita na marjamita, alai dohot do angka sintua na marjamita
di parmingguon nang di partangiangan. Alai ala so adong sikkola ni sintua di na
laho marjamita dibahen ma songon pembinaan berkotbah di nasida. Asa boi nasida
marjamita di parmingguon dohot partangiangan jala laos sai dipangido do nasida
di angka punguan marga nang stm nasida. Alai ulaon mamrbarita nauli manang
marjamita ndada holan pandita, guru huria, bibelvrow, diakones, evangelis,
dohot sintua. Alai sude do jolma tarjou gabe parbarita na uli. Songon uluan ni
ruma tangga, songon ina di ruma tangga, songon sahalak parkarejo di kantor,
dipabrik, di lapangan; sopir, pilot, partigatiga, parrenggerengge, nang parhauma,
dohot toke saluhut do na targoar siihuthon Kristus gabe parbarita na uli. Jala
nasida ndang pola sai malo songon parjamita na marsikola mandok sihatahononna,
alai sian parsaoran, pangkataion, sian pambahenan tu sude jolma do pambaritaan
i.
b) Songon angka na porsea i rup
mamaritahon Barita na uli i do hita tu sude jolma. Siganup ari do hita
mamaritahon Barita na Uli i sian sandok panggulmiton ni ngolunta. Asa sian i ma
tandaon ni halak Kristus na ro jala mian di tongatonganta mangula mangurupi,
manogungu mangalehon las ni roha, ditonga keluarga, parkarejoan, pelayanan,
masyarakat dohot di sude inganan. Sude hita do na porsea gabe siula mamaritahon
Barita na Uli i, ndada holan tu si Timotius, alai sude angka na porsea huria ni
Tuhanta naung tarjou jala manjalo asi ni roha ni Tuhan i. Kesempatan dohot
tanggungjawab laho mamaritahon Barita na Uli i ima na adong disaluhut hita na
porsea. Boi do ra hita marsidalian mandok: “ndang huboto marbarita na uli,
ndang huboto sidohononhu, ndang sanga tingkingku, mabiar ahu, ndang margogo ahu”.
Dohot lan na asing tapandohi angka alasanta asa ndang mangulahon i, hape angka
na porsea i songon surat ni Kristus do i na buha diida halak. 2 Korint 3: 2 :2 Hamu
do suratnami, naung sinurathon tubagasan rohanami, na tinanda jala jinaha ni
saluhut jolma. Angka naung manjanghon Kristus dibagasan ngoluna na gabe
Tuhan di ibana, dibagasan dirina do na mangolu Hata ni Debata i. Asa sude
pikiranta, pandohanta dohot caranta pasahathon hata nang siulaonta na
taparbuehon i, saluhutna i ima parbue ni pamaritaon Barita na Uli, naung
sinuanhon ni Tuhan dibagasan dirinta. Na gabe masalahna ima, barani do hita
laho manghatindnaghon i tu halak na asing ?
c) Songon naung tinodo ni Debata
laho gabe parbarita na uli i, asa unang gabe mimbar pamaritaon i, manang gabe
silap, salah pangantusion gabe manghorhon haliluon. Asa polin ma Hata ni Debat
di pasahat, unang ditambai manang diorui. Jala pamusatan barita na uli ima Tuhan
Jesus Kristus do. Asa sian dia pe turpuk sipasahaton ni parbarita na uli ingkon
Jesus Kristus do muarana manang pamusatanna. Ai molo soada Kristus disi,
marisuang do pamaritaan na Uli i. Sai olo do parjamita mandok jamitana sian
dirina sandiri, ndang sian panuturion ni Tondi Parbadia. Gbe olo ma mandok
jamitana; “ninna rohangku”, on ma na boi gabe sala hape ingkkon “ninna Debata
do” sasintongna jamitanta i. Ala ni do songon pangula hita di porlak ni Tuhan i,
songon panabur boni i do hita, holan paserakhon boni i do hita, ndang adong
disi na asing. Parjamita 11:6 Sogot manogotna i saburhon bonim jala unang
patait tanganmu nang bodarina i, ai ndang diboto ho manang dia sian na dua i
manjadi, manang tung rap duansa manjadi. Memang dang boi arophononta siulaonta
i marhasil dohot denggan, saguru di Debata do i. Sai adong do na manulak Barita
na Uli i, adong na manangsihon, adong na manjalo alai ala kesibukanna gabe
dilupahon. Alai adong do na manjanghon dohot denggan. Ido ala na dipaingot
Ap.Paulus: “ditingki une mannag na so une Baritahon ma Barita na Uli i, binsan
adong dope kesempatan dilehon tu hita. Hidup ini adalah kesempatan didok syair
lagu rohani, kesempatan menjadi berkat.
d) Huria ni Tuhanta na gabe
sungkunsungkun dihita, aha ma siparadeonta asa boi gabe sipararat Barita na Uli
i ? ima adong opat na ringkot sijamothononnta:
1) Naparjolo; pamanat ma dirim sian
saluhut. Sahala Parbarita na Uli ima na boi manjaga, manilai, mamparangehon
dirina sandiri. Ido asa didok di 1 Tim 4: 16 – “Matahon dirim, ro di pamodaion i;
mian ma ho disi! Ai molo i diula ho, paluaonmu ma dirim ro di angka na
tumangihon ho.” Hasomalanta jolma do marnida di halak, diadopanta na
hurang asa sian na didirinta sandiri hape adong do na hurang. Mat.7:3 Aha
ma pola paberengberengonmu silbaksilbak na di mata ni donganmu; ia na satiang
na di matami ndang diantoi ho! Asa dina laho marjamita pe, sai jumolo
ma jnamitaan diriniba asa halak, ai marguna do i laho membangun jati diri na
lebih baik.
2) Napaduhaon, manahan di saluhut.
On ma na ingkon siparohahononta, ai godang do angka hisaphisap ni daging nang
portibi on laho mangela hita jolma. Boi do ala jut ni roha tu halak na
mangarehei ulaonta gabe tubu pamaloson. Ingkon boi do oromon diri, mananhan di
rimas ni roha. Disi ma hita ganup manuhuk silangta be,manuhuk penderitaannta
be. Mat.16:24 – “Dung i didok Jesus ma tu angka siseanna: Nasa na giot
mangihuthon Ahu, disoadahon ma dirina, diporsan ma silang na tu ibana;
diihuthon ma Ahu!” Ndada na jinou hita so mangadopi hamaolon i, na gabe
siihuthon Kristus sai mangadopi ragam tantangan, alai sai dilehon do di hita
garansi hagogoon dibagasan Kristus Jesus i. John.16: 33 Asa mardame hamu di bagasan
Ahu, umbahen na huhatahon angka i tu hamu. Haporsuhon do jambarmuna di portibi
on; alai pos ma rohamuna: Nunga talu hubahen portibi on. Ai dipamasuk do hita
tu portibi on songon birubiru ditongatonga ni babiat, alai ndang na gabe
sarombang hita dohot portibi on. Rom 12:2 Jala unang gabe sarombang hamu dohot portibi on; alai gabe imbaru ma
hamu, dung muba pingkiranmuna, asa tau hamu manimbangi lomo ni roha ni Debata,
i ma na uli, na hinalashonna dohot na sun denggan.
3) Napatoluhon; Mangulahon ulaonna
sadenggandengganna. Dison ma angka pangula i mamairtahon barita na ula
sadenggan dengganna. Ndang malas, alai ringgas. Ndang marhobas holan ala ni
amplop, manang hamauliaton. Sai ringgas do angka parbarita na uli, marhite
angka karya, ide-ide pelayanan na mencakup huria nang di duru ni huria.
4) Paopathon; Sahat ula tohonanmi. Molo
tabereng sada ulaon ndang na marnase, disi ma gabe so adong ketetapan na hot,
manang ulaon aha pe i. Laos songon i do na manghobasi huria i ingkon jelas do
siulahononthon sada ulaonsahat tu na sidung. Sada pangula ni huria pe, diulahon
ma tohonnana sahat ula tohonan i. Lapatanna sai denggan diulahon pelayananna,
jala une dohot denggan sahat dijou Tuhan i. Molo pensiun pe ndang mangambati i
laho melayani muse.
e). Huria ni Tuhanta, topik ni Minggunta mandok: Tongtong
Rade Mamaritahon Hata Ni Debata (Siap Sedia Memberitakan Firman Tuhan), siala:
1) Na gabe parsuruon di hita angka
na porsea, jadindang holan angka na tertentu,alai sude do hita luhut siihuthon
Kristus. Firman Tuhan yang mencelikkan mata rohani kita untuk melihat dan
mengerti setiap rahasia yang terkandung di dalamnya, sehingga kita juga
mengerti kehendak dan rencana Tuhan yang mau menjadikan kita menjadi umat
kepunyaan-Nya sendiri, seperti tertulis dalam 1 Petrus 2:9-10. Menjadi bangsa
yang terpilih, imamat yang rajani dan bangsa yang kudus. Jadi jelas, menjadi
imamat yang rajani berarti kita disiapkan untuk melayani Tuhan. Dalam melayani
Tuhan ini kita harus meneladani Tuhan Yesus, Imam Besar Sorgawi. Sebagai Imam
Besar, Dia mau datang ke dunia bukan untuk dilayani tetapi untuk melayani dan
menyerahkan nyawa-Nya menjadi tebusan bagi banyak orang.
2) Napaduaon; Ala barita na Uli i
mamboan Haluaon. Ndada holan hita na mandai haluaon, aneng ma saluhut na
tinompa. Ai dilehon do di hita Amanat Agung na sian Tuhan Jesus Kristus. Mat.28:19
Laho ma hamu, podai hamu ma saluhut bangso, didi hamu ma nasida tubagasan Goar
ni Ama. Anak dohot Tondi Parbadia!
3) Patoluhon; Barita na uli mamboan
terobosan di hangoluon. Watchman
Nee (1903–1972) adalah seorang guru Tiongkok yang sangat cerdas dan
berpendidikan tinggi. Nee adalah nama marga Tionghoanya. Ia lahir di Shantau,
wilayah etnis Manchu, Tiongkok. Ketika hatinya bertobat, Watchman Nee
menanggalkan semua gelarnya. Bahkan, secara radikal ia membuang semua ijazah
pendidikan tingginya ke laut dalam perjalanan kapal. Watchman Nee kemudian
mulai mendalami Alkitab dan menggunakan kecerdasannya untuk mengajarkan
kebenaran Firman Tuhan. Salah satu topik pengajaran Watchman Nee yang paling
berpengaruh adalah tentang manusia roh yang mematikan manusia daging. Sempat,
Watchman Nee membuat pemerintah komunis di Tiongkok ketakutan karena
murid-murid dan pengikutnya semakin banyak saja. Dalam revolusi komunis, ia
ditangkap dan dipenjarakan selama 20 tahun hingga wafat di Anhui, Tiongkok,
pada usia 68 tahun. Namun, dampak hikmat tulisannya menyebar ke seluruh dunia.
Ia bahkan mendapat penghargaan dan pengakuan khusus dari Kongres Perwakilan Rakyat
Amerika Serikat, yang disampaikan oleh Christopher H. Smith, sebagai tokoh
pergerakan kebangunan rohani terbesar di Tiongkok, seorang tokoh Kristen dari
dunia Timur yang bahkan membawa pengaruh besar kepada kekristenan dunia Barat.
Pertobatan pola pikir Watchman Nee patut diteladani, terutama bagi kita yang
merasa pandai dan berpendidikan tinggi. Sejak tahun lalu, ketika cucu pertama
saya tercinta meninggal dalam usia 100 hari, saya mulai menanggalkan semua
atribut gelar pendidikan saya. Saya semakin menyadari kebenaran Mazmur 90:5-6,10
“Engkau
menghanyutkan manusia; mereka seperti mimpi, seperti rumput yang bertumbuh,di
waktu pagi berkembang dan bertumbuh, di waktu petang lisut dan layu. Masa hidup
kami tujuh puluh tahun dan jika kami kuat, delapan puluh tahun, dan
kebanggaannya adalah kesukaran dan penderitaan; sebab berlalunya buru-buru, dan
kami melayang lenyap.” Asa barita na uli manguba hangoluanta asa lam tu
dengganna jala lam tu ulina. Ai goarna pe Barita na Uli.. Amen.