Jesus do
Anak ni Debata, Tangihon Hamu ma Ibana
(Yesus Anak Allah,
Dengarkanlah Dia)
Markus 9: 2 - 9
a)
Huria na
hinaholongan dibagasan Jesus Kristus, diturpuk on dipaboa do taringot Jesus
nangkok tu dolok Tabor laho martangiang rap dohot tolu siseanna, si Petrus,
Jakobus dohot si Johanes. Ditingki martangiang i, pardompahan ni Jesus gabe
maruba, paheanNa pe gabe bontar marhillonghillong. Molo evangelium Markus
paboahon ia bohi ni Jesus i gabe maruba laos marsinondang songon mata ni ari,
jala paheanNa pe gabe marhillong na bontar marsinonandang. Na masa on jotjot do
digoari Transfigurasi. Dibagasan peristiwa on, si Musa (na manguluhon bangso
Israel bungkas sian Misir) dohot Elia (panurirang bolon na tarbarita di sejarah
Israel) tarida dibagasan hamuliaon. Tolunasida manghatahatai taringot tu
pardalanan ni Jesus tu Jerusalem. Aha do lapatan ni i pardalanan ni Jesus tu
Jerusalem ? Jerusalem ima pusat ni kota nang parugamaon ni halak Jahudi.
Jerusalem ima Kota ni Debata. Jesus ima “Musa na imbaru” na manogihon angka na
dohot mandalani ngolu on saluhut manisia sian parhatobanon dosa dohot hamatean,
manuju Jerusalem na imbaru, ima Harajaon ni Debata. Hamamasa trnsfigurasi on
dihaporseai do songon sada sian lima hamamasa na ringkto di parngoluon ni Jesus
(pandidion, diparsilangkon, haheheon dohot hananaekNa tu surgo). Transfigurasi
ni Jesus di atas dolok Tabor ima patuduhon hapapatar ni jati diri ni Jesus
Kristus songon Anak ni Debata, asa tandaon ni jolma ma Ibana songon Sipalua na
mamboan hangoluan na imbaru tu saluhut jolma.
b)
Di namasa i
adong do pasidohot tolu sisean ni Jesus ima; etrus, Jakonbus dohot si Johannes.
Sangkap si Petrus na naeng paradehon tolu undungundung ala ni las ni roha
nasida marnidasa. Guru, dengganna i dison! Hupauli hami ma dison soposopo tolu:
Sada di Ho, sada di si Musa, sada di si Elia! (9:5). Naneg di maringan si
Petrus di atas dolok i dibagasan hamukiaon nang las ni roha di transfigurasi i.
Alai ndang sadar ibana di panghorhon nang konsekuensi ni hagiot ni rohana i,
ima misi ni Jesus na so boi tarpatupa. Lobi sian i, ndang disadari ibana ia
hamuliaon i ingkon mamolus perjuangan, hamubaon, hinabernit nang hamaolon.
Pangidoan ni si Petrus i laho padirihon undungundung di atas dolok Tabor i
patuduhon sikap “menak”. Petrus dohot angka donganna gabe terlena di zona
nyaman jala na menak i na so olo hindat sian situasi i. Siala ni i, ndang
diloas Jesus nasida angka siseanna sai lalap disi holan na manikmati ngolu na
nyaman, na menak pangkilalaan. Alai diarahon Jesus do nasida asa turunsian
dolok i asa pasidohot di hamamasa ni haluaon i. Panogihonon ni Jesus asa mulak
sian dolok i na gabe parsiajaran na mansai ringkot tu angka sisean na paboa ia hamenakon
na di atas dolok Tabor i ndang sadia do pe imbarna. Hamenakon, las ni roha,
hadumaon ingkon status quo, ingkon ditadingkon do i laho mandapothon hamuliaon
na umbolon. Ia Jesus sandiri olo di manandinghon zona nyaman jala masuk
tibagasan zona na so nyaman holan laho paluahon jolma. Jala Jesus pe nanaeng
mangajari angka sisean i ia hamuliaon dolok Golgata lobi sumangap sian
hamuliaon ni dolok Tabor.
c)
Ruas ni huria
nahinaholongan dibagasan Jesus Kristus. Ia di portibi on mansai godang do angka
tawaran kenyamanan, hadumaon na boi mambahen menak rohanta, angka na tabo asa
tabvo parngoluonta. Alai holan sada do tawaran na benar-benar mangalehon
jaminan las ni roha na manongtong di hita. Ima tawaran ni Tuhan i; hasatiaon
dibagasan hinabernit dohot ngolu na marlas ni roha. Alai sipata mansai maol do
hita manangihon tawaran ni Tuhan Jesus i, ala mansai sibuk hita dohot urusan ni
dirinta sandiri jala tarunjun di tawaran ni portibi on dohot haulionna.
Kenikmatan dunia membutakan kita akan kenikmatan yang sesungguhnya dalam
kekekalan Kristsu. Sai jotjot do pe hita bersikap songon si Petrus, Jakobus
dohot Johannes na holan terbuai, terlena di zona nyaman na sementara. Pangalaho
sisongon on do na ambahen maol rohanta marnida sangkap ni Tuhan i di
panggulmiton ni ngolunta. Hombar tusi, marhite peristiwa trnsfigurasi, na naeng
diajarhon Jesus tu hita ia las ni roha na di dolok Tabor i naeng jaloonta do i
molo olo hita manadinghonsa jala manangkohi dolok Golgata. Adong Tabor, adong
Golgota; adong las ni roha laos adong do arsak ni roha. Jaloonta do angka si
las ni roha molo mampu hita martahan di habebernit ni ngolunta, mudar dohot
iluilu. Barani do hita manadinghon las ni rohanta i (tabor di rohanta i) di
ngolunta jala barani do hita marhusor tu dolok Golgota ima angka hamaolon i ?
Alai toropan do jolma laho mangalului hasonangan ni portibi on so pola parduli
dohot sitiasi na masa di humaliangna. Sahalak ama boi do mangalului “Tabor” di
inganan na asing, jala pasombuonna pardijabuna dohot ianakhonna marsitaonon
nang dihamaolon. Boi do sahalak ina mansai las rohana mangalului angka “tabor”
na asing di inganan na ribur nang manuhori angka na di rohana na so pola
marpangontik sian gaji ni amantana. Sahalak anak pe boi do merasa ia “tabor” na
i holan di game, marsosial media dohot na asing sian na marparsiajari
pelajaranna di sikola. Mansai godang dope angka “tabor” na asing di bagasan
ngolunta on. Alai diarahaon Jesus do hita asa turun, ro jala mardalan ma raphon
Ibana laho tu dolok Golgota. Jala asa boi hita turun sian dolok Taborta i (zona
nyaman) dibagasan ngolunta, na parjolo siulahononta ima; barani laho maruba
dohot boi mangorom diri sian hasonangan ni portibi on. Siala soada dolok Tabor
molo so adong dolok Golgota. Uju nangkok hita tu dolok Golgota, bahenon ni
Debata ma hita gabe anakNa jala tama diadopanNa. Jesus do Anak ni Debata,
tatangihon ma Ibana jala taihuthon.Tuhan mamasumasu hita. Amen.