“Disuru Manghatindanghon Hata ni Tuhan i ”
(Diutus untuk memberitakan Firman Tuhan)
Ul.Ap.8:14-25
1) Huria na hinaholongan dibagasan
Jesus Kristus. Barita ni turpuk on marbonsir ma i uju ro si Pilipus tu sada
huta na di Samaria laho mamaritahon barita na uli. Dibaritahon ibana do disi
taringot tu Mesias huhut mambahen ragam halongangan. Dipabali ibana do tondi
nahodar sian angka halak na sinonggopan tondi na hodar i. Asing ni i, godang do
angka na pangpang dohot na peut dipamalum ibana. Hinorhon ni i godang ma halak
na mambege barita na pinasahat ni si Pilipus dohot na marnida angka tanda na
binahenna, jala hibur do rohanasida manangihon barita na dipasahat si Pilipus,
asa dijalo nasida ma pandidion nabadia i. Sada sian na porsea i ima na margoar
si Simon. Simon ima sahalak pande na mansai tarbarita di huta i . Sai di
pabongak do dirina songon sahalak na marjabatan. Mansai godang do jolma
mangihuthon ibana. Halak Samaria manggoari ibana: “halak on ima huaso ni Debata
na tarbarita songon huaso bolon”. Dungkon porsea si simon jala tardidi, sai
dohot do ibana mangihuthon si Pilipus. Mansai las do rohana marnida
panghobasion si Pilipus.
2) Uju tarbarita tu angka apostel na
di Jerusalem taringot ni torop na porsea tu Tuhan Jesus songon pangulaon ni si
Pilipus, ditongos nasida ma si Petrus dohot si Johannes tu Samaria. Haroro ni
si Petrus dohot si Johannes tu luat Samaria ndada ulaon na metmet i. Ala sian
halak Jahudi do nasida nadua, hape mansai tarbarita do halak Jahudi na marmusu
dompak halak Samaria, jala ndang olo mamolus sian tano ni halak Samaria. Ala
targoar do di nasida tano Samaria inganan ni halak sileban. Sada hal na
luarbiasa do molodidok tano Samaria i naung manjanghon Hata ni Debata. Ia si
Petrus dohot si Johannes naung ginohan ni Tondi Pabadia ndang manolopi
parbadaan i, jala ungkap do rohana laho bongot tu Tano Samaria laho mamaritahon
Barita na Uli ni Debata. Dipatupa nasida do parpunguan haholongon dohot halak
Samaria raphon Tuhan i.
3) Dung bongot nasida di Samaria, na
dua apostel i manangianghon huhut mangampehon tangan tu halak na naung porsea
jala dijalo halak Samaria i do Tondi Parbadia. Di tingki mamolus si Simon jala
marnida na masa i, na pasahathon Tondi Parbadia marhite angka apostel i na
mangampehon tangan tu halak na porsea i, targorak ma rohana laho manuhor dohot
hepeng tu apostel i asa boi ibana manjalo huaso laho mangampehon tangan tu
halak asa jaloonna Tondi Parbadia. Dipaingot si Petrus do ibana gogo: Mago ma
ho rap dohot perakmi; ai dirimpu ho, tartuhor silehonlehon ni Debata marhitehite
hepeng! Ndang parjambar manang partohap ho di hata on, ai ndang na bonar roham
maradophon Debata. Ipe pauba ma roham sian hajahatonmi; dung i pangido ma tu
Tuhan i, anggiat tarsesa tahitahi ni roham! Ai huida do roham di bagasan pogu na
paet, niihotan ni hageduhon. (ay.20-23). Dungi dipangido si Simon ma si Petrus
laho manangiahon ibana asa uhuman na nidok si Petrus i ndang masa di dirina.
Mansai tabo do begeon barita hambuaon, manang kesadaran na langsung terjadi di
diri ni si Sion on. Pintor sadar do ibana di hasalaanna i, ndang songon si
Ananias dohot si Safira na hea di paingot Ap.Petrus ala na margabus tu Debata
dohot Tondi Parbadia. Ala sipaingt i gabe putus ma hosa ni si Ananias dohot si
Safira. Jadi maruntung ma si Simon na nilehon kesempatan marhamubaon ni roha.
4) Huria na hinaholongan, aha do na
mambahen muruk roha ni Apostel Petrus i ? Ima siala dibereng ibana motivasi ni
si Simon na gabe halak Kristen na sala. Naneg gabe halak Kristen ibana asa
tarbarita holan di duru sambing idaon , alai rohana, roha parbagasanna ima roha
na robi, ndang imbaru dope. Ima dipaboa dijolo hatorangan andorang so Kristen
ibana, sai dipabongak do dirina songon halak na marjabatan na penting. Dungkon
ro si Pilipus mambaritahon barita na uki, godang do na mangihut ibana. Dungkon
ro muse Ap.Petrus dohot si Johannes, mansai torop muse na gabe siihuthon
Kristus. Uju dibereng si Sion na mangampehon tangan i jala manjalo huaso Tondi
Parbadia, ibana pe naeng do songon angka apostel i asa dibereng halak ibana
orang hebat. Ibana naeng do hot songon pande (tukang sihir) na tarbarita jala
boi mangalehon huaso ni Tondi Parbadia. Pasti do dapotna godang hepeng sian
ulaonna i andorang so Kristen ibana. Ndang tigor roha ni si Simon tu Debata ido
ala muruk si Petrus marnida pangalahona i.
5)
Huria ni
Tuhanta, bahat do jolma songon si Simon on, na sala mangantusi taringot ni
Tondi Parbadia. Dibahen do Tondi Parbadia i songon tigatigana. Molo adong do
silehonlehon di ibana asa na gabe status na marasing ma i sian halak. Ala ni i
sai disumansuman do songon na binahen ni halak na asing i. Jala ditawarhon do
tu halak asa kursus marhata sileban (berbahasa roh). Mangalului ragam ni angka
silehonlehon . Dibereng huria ni halak marribu ruasna, dungi tiruonna ma huria
i nang pe ndang hombar tu Hata ni Debata. Ndang boi dituhor huaso ni Tondi i
manang diparsiajari. Huaso niTondi Parbadia i ima asilehonlehon na tajalo
songon angka na porsea, ai silehonlehon ni Debata do i ndang pola martuhor i.
Ndang dos tu sude halak silehonlehonNa i. Unang pola gabe maila hita molo so
dos silehonlehon ni Debata tu hita sian halak Kristen na asing. Tahobasi jala
taulahon ma lomo ni roha ni Tuhan i hombar silehonlehon na sian Tuhan i tu
hita. Yang menghalangi kita dipenuhi oleh
Roh Kudus adalah dosa. Ketaatan kepada Allah adalah cara untuk mempertahankan
kepenuhan Roh Kudus. Sekalipun
fokus kita lebih mengenai bagaimana dipenuhi oleh Roh, sebagaimana
diperintahkan dalam Efesus 5:18, berdoa untuk dipenuhi oleh Roh bukan cara
untuk mendapatkan kepenuhan itu. Hanya ketaatan kepada perintah-perintah Allah,
yang mengizinkan Roh Kudus bekerja dengan bebas dalam diri kita. Karena manusia
itu makhluk yang berdosa, tidak mungkin ia senantiasa dipenuhi oleh Roh Kudus. Kita perlu segera membereskan dosa
dalam hidup kita, dan memperbaharui komimen kita untuk dipenuhi dan dipimpin
oleh Roh Kudus.
6) “Diutus”
berarti dipilih dan ditetapkan oleh Tuhan untuk suatu tujuan khusus, yaitu
menyampaikan kabar baik tentang keselamatan melalui Yesus Kristus. Dalam
Alkitab, panggilan ini diberikan kepada semua orang percaya, seperti yang
tertulis dalam Matius 28:19-20 (Amanat Agung) bahwa kita diminta untuk
"pergi dan menjadikan semua bangsa murid Tuhan." Kita tidak melayani
atas kehendak sendiri, tetapi karena Tuhan memanggil dan mengutus kita untuk
menjadi perpanjangan tangan-Nya di dunia. “Memberitakan Firman Tuhan” adalah
tindakan menyampaikan kebenaran Injil kepada semua orang, baik melalui
perkataan, perbuatan, maupun kesaksian hidup. Firman Tuhan mencakup kabar
tentang kasih, pengampunan, dan keselamatan yang diberikan melalui pengorbanan
Yesus Kristus. Tanggung jawab ini melibatkan ketekunan, keberanian, dan
komitmen untuk menyampaikan Firman Tuhan kepada orang-orang di sekitar kita,
meskipun ada tantangan atau penolakan.
7) Dipilih oleh Tuhan, di utus untuk
menjalankan karyaNya, dan berhak menerima penyertaanNya, adalah satu kesatuan
yang tak terpisahkan. Hal ini berarti, kalau kita mau, harus bersedia menerima
ketiga-tiganya. Kalau tidak mau, berarti menolak ketiga-ketiganya. Barangkali
ini menjadikan perenungan kita bersama untuk ikut ambil bagian dalam pelayanan
yang terbaik bagi Tuhan. Banyak orang yang telah diselamatkan oleh Kristus
masih bersifat apatis, bahkan cenderung bersifat egois, yaitu dengan selalu
mengharap berkat yang melimpah, memohon keluarga yang damai sejahtera, bahkan
kehidupan yang serba menguntungkan , sedangkan tugas dan perutusanNya dilupakan
bahkan tidak pernah dikerjakan. Hal ini penting karena ada banyak utusan Allah
yang akhirnya jatuh karena memberitakan kehebatan, kepandaian, dan kemasyuran
dirinya sendiri. Kalau ini yang terjadi, berarti umat yang memberitakan injil
tersebut telah mengkorupsi hak Allah yang memberikan mandat kepadanya.
8) Otoritas Allah mengingatkan kita
tentang hakekat Allah yang penuh kasih. Sehingga praktek pemberitaan injilpun
tidak boleh bertentangan dengan kasih Allah yang merupakan sumber kasih. Allah
juga mengutus semua umat yang dipilihNya bukan karena Ia tidak bisa
melakukanNya tugas tersebut sendiri, tetapi Allah ingin melibatkan kita dalam
pemberitaan karyaNya, sebagai bukti bahwa Ia mengasihi kita. Allah ingin agar
kita menjadi rekan sekerjaNya, menjalankan tugasNya, sehingga kita bisa selalu
bersamaNya. Dengan demikian kita tidak akan jauh dariNya. Itulah wujud nyata
kasih Allah kepada kita, dan wujud nyata kasih kita kepada Allah, kiranya Tuhan
memberkati pelayanan kita. Amin.