ungo Jala Manongtong Martangiang
(Berjagajaga Dan
Berdoa Senantiasa)
Lukas 21: 25 - 36
1) Huria nahinaholongan dibagasan
Jesus Kristus, “selamat advent jala
selamat taon baru parhuriaon ma di hita saluhutna”. Nuaeng masuk ma hita tu
Minggu Advent naparjolo. Advent manang Adventus di hata Latin marlapatan haroro
(kedatangan). Jala somal do nang didok, Advent i ma parade diri manomu haroro
ni Sipalua i. Sejak masa Gereja awal, umat beriman telah menantikan kedatangan
Kristus kembali, hingga akhirnya peringatan masa Adven terlihat pada abad ke-6.
Pada abad ke-6 ini, orang Kristen Roma telah menganggap Adven sebagai masa
kedatangan Kristus sebagai hakim dunia. Barulah pada Abad Pertengahan, masa
Adven dikaitkan dengan kedatangan Kristus yang pertama di hari Natal. Pusat
perhatian dalam masa ini adalah perayaan akan kelahiran Kristus pada
Kedatangan-Nya yang pertama dan penantian akan Kedatangan-Nya yang kedua
sebagai Raja.
2) Huria na hinaholaongan dibagasan
Jesus Kristus; Ay. 25-28 ayat ini
mengatakan mengenai saatnya, yakni: pada masa itu /alai di angka ari i”, mataniari na gabe mangholom, panuratan on
ndang apala tangkas maksudna jala ndang boi ukuran na pinangke taringot hasusudana.
Alai di evangelium Lukas ndang marlangku istilah i asa unang tarboan angka na
manjahasa laho mangalului lapatan ni andigan arina i, alai dibahen do istilah “ari
parpudi”. Molo didok pe diturpuk on ndada asa lam malo hita mamereng angka na
masa parhusoran ni angka bintang nang gerhana matahari, manang laho meramalkan.
Alai songgot do masa i tu hajolmaon mambahen tarsonggot sude jolma siala ni
angka na masa gejala alam songon gerhana matahari, angka banjir, longsor dohot
angka lalo nang angka na asing. Jala disada partingkian, di songgot ni tingki i
ro ma ari parpudi ima tanda na ro ma “Anak Nijolma” i marhite huaso dohot
hamuliaon na songon “Panguhum Portibi on”. Marasing dohot angka na so porsea na
mangolu i dibagasan hatahuton dohot biar ni roha. Angka na porsea i na
manomunomu haroro ni Anak ni Jolma i tongtong dibagasan pangkirimon dohot las
ni roha siala haroro nai do na gabe dalan haluaon. (Patd. BE.52: Hatuaon do las ni roha do Hatutubu ni Jesus
i; Mago do jolma ro ma Tuhanta las be, las be ma rohanta i; Mago do jolma ro ma
Tuhanta las be, las be ma rohanta i.)
3) Umpama na ni dok di Ayat 29 – 33 on
ima: Molo nunga ro ari parpudi i, jala nunga ro Anak ni Jolma I, lapatanna:
Nunga ro Harajaon ni Debata. Kerajaaan Allah sudah pasti datang, seperti kita
mengetahui dengan pasti bahwa musim panas datang, apabila kita lihat bahwa
pohon-pohonan bertunas; sebab musim dingin pohon-pohonan seolah-olah mati. Alani,
di ay. 33 on di ondolhon taringot tu hata naung pinasahat ni Jesus, saut do
saluhutna i. Bukan pertentangan antara yang fana, yang akan binasa dan yang
baka, yang tidak akan binasa.
4) Di Ayat 34-36 on di ondolhon si
Lukas do asa sude angka na porsea i, dungo , siap sedia untuk bertindak,
seperti seorang hamba yang menantikan kedatangan tuannya. Marjea do angka na porsea i molo tarpodom,
berfoya-foya, mabuk di tingki paimahon haroro Anak ni Jolma i. Alani, Dungo
jala manongtong ma hita martangiang. Martangiang ma hita asa boi hita manahan
jala di dongani Tuhan i laho paimahon jala manomu haroroNa na paduahalihon i.
5) Huria na hinaholongan dibagasan
Jesus Kristus, ia Advent, lapatanna: Haroro (Kedatangan). Taparade ma dirinta
laho manomu jala manjangkon haroro ni Kristus i. Simbol rajani tercermin dalam
warna ungu pada lilin-lilin Adven, yang dinyalakan pada Minggu Adven I, II, dan
IV. Sedangkan pada Minggu Adven III dinyalakan lilin berwarna pink yang
menggambarkan sukacita karena penantian hampir selesai dan kedatangan-Nya
semakin dekat. Sejak Abad Pertengahan, orang Kristen memiliki tradisi
menggunakan ”Adven Wreath” (Lilin Adven), yaitu rangkaian lima lilin dan
tumbuh-tumbuhan hijau yang membentuk sebuah lingkaran, sebagai bagian dari
persiapan rohani menyambut Natal karena Kristus adalah ”Terang yang telah
datang ke dalam dunia” (Yohanes 3:19-21). Dan sejak tahun 1600, gereja mulai
memiliki tradisi formal tentang”Adven Wreath” (Lilin Adven). Empat lilin di
bagian luar menggambarkan masa empat abad penantian bangsa Israel akan seorang
Juru Selamat, yaitu sejak jaman nabi Mikha hingga kelahiran Kristus. Ke empat lilin
ini akan dinyalakan sesuai jumlah Minggu Adven, dan juga merupakan simbol akan
datangnya Sang Terang yang membawa Harapan, Damai, Kasih dan Sukacita dalam
dunia yang gelap. Lilin yang berada di tengah menggambarkan Yesus, Sang Juru
Selamat. Lilin ini akan dinyalakan pada Kebaktian Malam Natal sebagai lambang
bahwa masa penantian telah berakhir karena Sang Juru selamat telah lahir.
Sedangkan daun yang membentuk lingkaran menggambarkan Allah, kekekalan-Nya dan
kasih anugerah-Nya yang tidak terputus. Daun yang berwarna hijau menggambarkan
harapan selama masa penantian tersebut. Bagi umat Kristen, masa ini memiliki
dua arti, yaitu perayaan akan kelahiran Kristus pada kedatangan-Nya yang
pertama dan masa penantian akan kedatangan-Nya yang kedua sebagai Raja.