Debata Sitolusada Panompa Saluhut Nasa Na Adong
Allah Tritunggal Pencipta Segala Sesuatu
1 Musa 1 : 1-2, 26-28
A. Tahaporseai do ia hangoluon on
ndada na tartompa songon i, manang sian angka proses songon na hinatindanghon
angka parbinoto manang angka ahli ilmuan manang holan na kebetulan adong. Alai
porsea do hita naung adong do na manompa i saluhutna ima sian Debata. Debata na
so tardodo ni roha nang pikiran ni jolma, Ibana ma Debata na papatarhon diriNa
tu jolma na tinompaNa i. 2 Musa 3: 14 Dung i ninna Debata ma tu si
Musa: Ahu nuaeng Ahu sogot. Dungi i Jesus pe mandok taringot tu diriNa : “Ahu
do dalan dohot hangoluan”, “Ahu do roti hangoluon i”, Ahu do hatiuron i”. Na
marlapatan Ibana do Debata na papatarhon diriNa tu saluhut jolma. Dihalomohon
Debata do asa hita jolma natinompana i mananda Ibana Sipanompa i, na
mangaramoti, napaluahon na marmudumudu parngoluonta. Tahaporseai do Tuhanta na
bonar i mangolu dibagasan Tuhanta Jesus Kristus.
B. Sian turpuk on boi idaonta parasingan ni hita jolma na tinompaNa sian na asing na tinompaNa i. Isarana:
1) Jolma i ditompa tumiru rupa ni
Debata.
2) Ditompa do jolma i marhite cara
na marasing. Molo angka na tinompa i, didok Debata do HataNa: “Jadi ma na tiur.., “Jadi ma hajanghajang”.
Alai molo manompa jolma i didok Debata do: “Tole
ma, itatompa ma jolma, tumiru rupanta, tudos tu pangalahonta,”
3) Ditompa do jolma i asa mangarajai
angka na tinompa i.
Dison ma boi berengonta parsaoran ni Debata dohot hita
jolma. Jala lam dao umbagas muse parsaoran ni jolma dohot Debata marhite Jesus
Kristus Anakna i. Songon na nidok
Hata ni Debata di Johannes 3:16 "Ai songon on do holong ni roha ni Debata di portibi on, pola do Anakna
na sasada i dilehon, asa unang mago ganup na porsea di Ibana, asa hangoluan na
salelenglelengna di ibana.” Sian on boi botoonta sai diparrohai Tuhanta i do
hita jolma i, asa pola sahat Ibana laho paluahon hita sian dosa nang hamatean
na pinarsilanghon Ibana di hau pinarsilang i, di Dolok Golgata i.
Diida Debata do mansai uli jala denggan na tinompaNa i,
jala porsea do hita angka na tinompaNa i mansai uli jala denggan sude. Suang
songon i ang hita sude ai didok do di Efesus 2: 10 Ai jadijadianna do hita, angka na tinompa di
bagasan Kristus Jesus, asa marulaon na denggan hita; ai angka i do dipature Debata
hian, asa taparangehon i. Asa tudos dohot na nidokNa i di Markus 16:15 Jadi
ninna ma mandok nasida: Laho ma hamu tu liat portibi on; jamitahon hamu ma
barita na uli i tu nasa na tinompa.
C. Ndada holan na manompa Tuhan i alai hot do Ibana mangaramoti
angka na tinompaNa i huhut mangalehon tugas tu hita laho mamaritahon Barita na
Uli i tu sandok portibi on. Dipasupasu Tuhan i do hita asa marpinompari
manggohi saluhut portibi on. Didiape hita maringanan, aha pe ulaonta, manang
boha pe keadaaanta, angka na tinompa ni Debata do hita na ummuli, naung
diparade hian do hita laho patupahon angka ulaon asi ni rohaNa di tongatonga na
tinompaNa. Saluhutdo hita masterpice ni Debata (tiada duanya). Asa ndanga dong
na dos jolma na tinompa ni Debata. Asa di portibi on mambedahon hita jolma
secara teliti ima sian sidik jari (finger print), nang pe adong mirip ni jolma
bohina 7 halak di portibi on ninna angka na deba jolma, alai ndang adong na
dos. Ima kehebatan ni Debata na manompa hita jolma. Asa unang adong halak na
metmet rohana, gabe didok rohana “ise ma ahu on”, ai ndang manang ise iba”, aha
ma na boi sibahenonhu?”. Ingot ma hita saluhut manisi an tinompa ni Debata
berpotensi laho mambahen angka perubahan nang angka dampak na uli na denggan di
lingkunganna be. Lobi sianna tatagam nang dipikiranta be, tudos na nidok
Tuhanta di “Yesaya 43: 4 Dibahen na arga do ho huida”. Bereng ma angka sisean
ni Jesus i, angka na metmet do diida portibi on: si jala dekke, sijalo beo,
dung dijanghon nasida panjouon ni Jesus i, gabe angka halak na dipake Tuhan i
do nasida manguba parngoluon na di portibi on.
D. Saluhut do hita jolma dipasupasu Debata, jala dijou do hita asa gabe pasupasu tu saluhut jolma na tinompaNa. Jala marasing be do hita di tompa, ala ni i unang ma tapasiding i, tapargunahon ma kelebihanta tu rencana nang sangkkap ni Tuhan i di hita. Ai dilehon Tuhan i do di hita tingki parasian on manang didia pe hita maringanan. Naung diparade Tuhan i do di hita angka ulaon na denggan asa taulahon, unang ma tasungkun i be, alai pangoloionta laho dipake Tuhanta. Ima alusta di na tinompaNa i hita marasing be. Alai molo marisuang do tabahen parngoluon on na holan mangaradoti na di dirinta be, nang hasonanganta be, gabe dos ma hita tu na tinompa na asing i.
E. Tahalashon ma Debata sitolusada sitompa saluhut, sada
do Debata dohot Jesus nang Tondi Parbadia na sian mulana i, andorang so ojak dope portibi on. Yesus sudah ada dan akan ada hingga kekekalan, na so marmula
jala na so marujung. Debata do Ibana na dos dohot Debata, “Sebab seluruh kepribadian Allah berdiam pada Kristus” (Kolose 2:
9). Jesus ima Debata, Firman naung gabe daging, Anak ni Debata (Joh.3: 16) dos
songon hita jolma. Asa marhite i, dipasaut Debata sangkap haluaon naung leleng
direncanahon Debata, ima laho paradehon haluaon di jolma naung mardosa.
F. Dibagasan Jesus boi ditanda jolma Debata Ama i. Jala dipatangkas Jesus ma i di Mat.11: 25-27. Jala didok Jesus muse di Johannes 14: 10-11 Ahu di bagasan Ama i jala Ama i di bagasan Ahu....... Di bagasan Ama i do Ahu dibagasan Ahu do Ama i”. Ima na so tarjalo torop sian halak Jahudi, nang angka jolma di partingkianta on. Ai diroha nasida ndang mungkin Debata boi gabe jolma, ndang mungkin kekal boi gabe jolma na-fana. Hape ndang diingot nasida Debatanta i ima Debata sitompa saluhut, ima Debata pargogo na so hatudosan. Ndang adong na so tarpatupasa. Jala lupa nasida di panurirangon ni si Jesaya bindu 55 mandok: “tung songon dao ni langit dohot tano do parbinotoan ni jolma dohot Debata. Tung so tardungdung pikiran ni manang ise do pikiranNa, jala na so habogasan do angka dalanNa." Ai Debata do Ibana.
G. Pada hari ini Gereja merayakan hari raya Tritunggal
Mahakudus. Perayaan ini adalah bagian inti dari iman Kristiani. Kita percaya
pada satu Allah dengan tiga pribadi yang berbeda, yaitu Bapa, Putra dan Roh
Kudus. iman akan
Tritunggal Mahakudus adalah iman akan satu Allah. “Hanya Tuhan Allah di langit
dan di bumi, tidak ada yang lain” (Ul 4:39). Namun, Allah yang tunggal itu
terdiri atas tiga pribadi, yaitu: Allah Bapa (Pribadi pertama), Allah Putra
(Pribadi kedua), dan Allah Roh Kudus (Pribadi ketiga). Ketiga pribadi tersebut
merupakan satu kesatuan (Yoh 5:7). Yesus menunjukkan persatuan yang tak
terpisahkan dengan Allah Bapa, “Aku dan
Bapa adalah satu” (Yoh 10:30); “Barangsiapa telah melihat Aku, ia telah melihat
Bapa…” (Yoh 14:9). Allah Bapa sendiri menyatakan bahwa Yesus adalah
Anak-Nya yang terkasih, yaitu pada waktu pembaptisan Yesus (Luk 3:22) dan waktu
Yesus dimuliakan di atas Gunung Tabor (Mat 17:5). Selain menyatakan
kesatuan-Nya dengan Allah Bapa, Yesus juga menyatakan kesatuan-Nya dengan Roh
Kudus, yaitu Roh yang dijanjikan-Nya kepada para murid dan disebut-Nya sebagai
Roh Kebenaran yang keluar dari Bapa (Yoh 15:26). Roh Kebenaran ini adalah Roh
Yesus sendiri, sebab Ia adalah Kebenaran. Yesus menegaskan kembali pada pesan
terakhir-Nya sebelum naik ke surga, “…Pergilah,
jadikanlah semua bangsa murid-Ku dan baptislah mereka dalam nama Bapa dan Anak
dan Roh Kudus…” (Mat 28:18-20).
Kesatuan Bapa, Putra dan Roh Kudus yang adalah tiga
Pribadi Allah yang Tunggal, didasari oleh kasih yang sempurna demi keselamatan
manusia. Karena kasih-Nya yang begitu besar, Allah Bapa menciptakan manusia dan
menghendaki agar manusia ciptaan-Nya itu selamat. Kenyataannya, manusia jatuh
ke dalam dosa yang menyebabkan kematian dan manusia tidak dapat mengatasinya.
Namun, kasih Allah tetap berlaku. Ia tetap menghendaki keselamatan bagi
manusia. Oleh karena itu, Bapa mengutus Putra-Nya, Yesus Kristus, untuk menebus
manusia. Melalui kematian dan kebangkitan Yesus, Sang Allah Putra,
terlaksanalah karya penyelamatan umat manusia. Sesudah Yesus bangkit dan naik
ke surga, diutuslah Roh Kudus untuk meneruskan karya keselamatan Allah dengan
membimbing peziarahan hidup kita menuju keselamatan abadi.
Oleh karena itu, merayakan Tritunggal Mahakudus berarti
merayakan dan mengalami misteri kasih Allah yang Tunggal demi keselamatan kita.
Karya keselamatan itu, direncanakan dan dikehendaki oleh Allah Bapa,
dilaksanakan oleh Allah Putra, dan diteruskan serta dijamin oleh Allah Roh
Kudus. Demikianlah, ketiga pribadi Tritunggal mewahyukan Diri masing-masing
dalam tugas yang dapat dibedakan namun tidak dapat dipisahkan karena ketiganya
merupakan satu kesatuan. Amin.