(Allah
Menggembalakan Umat-Nya)
Hesekiel
34: 11 – 16
- Huria
ni Tuhanta dibagasan Jesus Kristus. Parmahan manang gembala ima sada ulaon
na uli situtu. Ada perbedaan antara gembala Perjanjian Lama dan Perjanjian
Baru. Pada Perjanjian Lama maka gembala adalah pekerjaan yang mulia
seperti Daud adalah seorang gembala yang akhirnya menjadi raja. Bahkan Allah menggambarkan diriNya
sebagai gembala atas bangsa Israel. Perlu kita ketahui bahwa gembala di
dalam Perjanjian Lama paling tidak selalu membawa tiga senjata. Yang
pertama, senjata seperti yang dipakai oleh Daud membunuh Goliat yaitu
ali-ali atau sling. Yang kedua, tongkat yang bengkok di ujungnya, untuk
menarik leher domba yang jatuh ke jurang. Yang ketiga adalah gada untuk
memukul serigala dan binatang buas yang hendak menyerang domba-domba.
Itulah yang digambarkan di dalam Mazmur 23 dimana Allah menggembalakan
kita dengan tongkat dan gada. Namun sepanjang 400 tahun maka orang Israel
tidak memiliki pandangan yang baik tentang gembala. Jadi pada waktu itu
bangsa Israel menantikan Mesias yang mereka pikir akan seperti Daud yang
perkasa dan akan membawa kemerdekaan bagi bangsa Israel dan mengembalikan
Israel pada kejayaan kerajaannya. Sebab itu pada waktu Yesus berkata “
Akulah Gembala yang baik. Gembala yang baik memberikan nyawanya bagi
domba-dombanya; dan orang Farisi
mendengarkan hal ini maka mereka merasa bahwa Yesus bukanlah Mesias yang
mereka tunggu-tunggu. Sebab yang mereka tunggu adalah Mesias yang hebat
dan perkasa, bukan seperti gembala yang waktu itu dianggap hina dan korup.
Apalagi ditambah dengan “yang mau memberikan nyawanya bagi domba-dombanya
‘ maka itu adalah hal yang tidak masuk akal pada waktu itu.
- Namun
identitas gembala itu menjadi rusak pada waktu jaman Yesus. Dan Yesus
ingin mengembalikan gambar gembala itu pada yang sesungguhnya. Selama masa
itu bangsa Yahudi terus-menerus mengalami penjajahan. Dan dalam 400 tahun
sebelum Yesus lahir, begitu banyak perang dan pemberontakan yang terjadi.
Tercatat bahwa kerajaan Babel menghancurkan Kerajaan Yehuda dan membawa
seluruh perkakas Bait Allah ke Babel dan juga membawa orang-orang muda,
seperti Daniel, Sadrakh, Mesakh dan Abednego. Lalu Babel runtuh dan
kerajaan Persia dan kemudian Yunani menguasai dunia. Selanjutnya bangsa
Yahudi yang pulang ke Yerusalem dari pembuangan kemudian mengalami tekanan
dan penjajahan Romawi.
- Huria
ni Tuhanta, mansai denggan do turpuk on mangajari hita, ima:
Ø Parjolo,
ala nunga otik dapot hita angka pemimpin na boi gabe tiruan, na boi gabe idola.
Ø Napaduahon,
mansai ringkot hita marsiajar asa mampu gabe pemimin, ala lam tu maolna do
siadopanta tu tingki na ro.
Parngoluan
na lam maol ala gok ancaman, tarlobi muse kemerosotan moral, hajahaton na
sumalin, knakalan rmaja, tawuran, na main hakim sendiri, perilaku biadab jala
ndang patut sipujion. Hape kondisi pemimpin ni negaranta lam maol antusan.
Torop pemimpin di bangsonta on na mangahut tu diri, pamokmok diri jala lalap
paurusurus dirina dohot na papeol uhum. Uhum dipatgor holan tu halak na so
mardihadiha do, sementara angka na margoar prmimpin, penguasa, konglomerat,
ndang tardungdung ni uhum i, ala gogo ni huaso dohot hepengna. Angka sitiop
huaso na seharusna merangkul, mengayomi jala mamboan hadameon dohot hademahon
jotjot gabe pamongkihi, sibahen kekerasan.
4.
Alai na paling memprihatinkan ima; angka natoras songon
uluan di jabuna pe nunga godang na so bo gabe tiruan be; ai godang amaama na so
tarpinsang, ina na menyiksa dohot mamunu ianakhonna, suami na maunu sitrina,
ama panonggahi, ina panginsahi, dohot na asing. Tarsongon i ma kondisi ni
bangso Israel di jaman ni si Hesekiel on. Molo tajaha sian ayat 10 di bindu 34
on, botoonta ma hinaroa ni pangalaho ni pemimpin ni bangso i. Pemimpin nasida
mansai egois, holan marmahani dirina sandiri. Pemimpin nasida serakah, mongkus,
ai diporo nasida do angka birubiru, ima rakyat-na; dipambuat imbuluna, dibuat
hasilna, alai ndang dilehon ianggo mangan. Pemimpin nasida mandai kejam, tidak
berperasaan, jala ndang bertanggung-jawab. AI dipasombu do birubiru i mabugang,
diparserak, ndang dirangkul, jala dipaloas do angka babiat panoro mamolgahi
birubiru i. Angka penguasa nasida nunga gabe pamongkihi. Korupsi dohot kolusi
merajalela. Pemimpin agama pe nunga terlibat korupsi jala markolusi dohot angka
penguasa. Manurirangi jala melayani nasida ndada ala ni Debata be, alai nunga
demi uang nanilehon ni angka penguasa dohot pengusaha. Angka hakim, sipadalan
uhum pe nunga papeolhon uhum; hukum mereka perjual-belikan. Mereka mengadili
berdasarkan jumlah uang yang diterimanya.
5.
Marnida hasogiron ni pangalaho ima, gabe didok Debata di
ay.2: “marjea ma siparmahan Israel”. Jala ala ni i, di ayat 10 didok: “Ingkon
dipasadi, ingkon dipecat, diberhentikan Debata nasida sian ulaon/jabatan i. Dung
i didok Jahowa ma paboa Jahowa sandiri ma langsung turun tangan manguluhon
bangso. Dipatudu , diajari, jala disosoi do hita songon dia do seharusnya gabe
parmahan na hinalomohon ni Debata. Tiruanta disi, ima Parmahan Bolon i. Aha ma
na pinatupa Parmahan Bolon i ?
Ø Naparjolo;
Parmahan na denggan, ima parmahan na olo mangalului birubiru na mago, na lilu
dohot na tangkang (ay.11,12,16). Tuhan Jesus pe mandok, ia parmahan na denggan
roha ima na rade manadingkon birubiruna na siapulusia i, laho mangalului
birubiru nasada na lilu, na tangkang. Olo do ibana maneahon hosana laho
mangalului na mago i. Taingot do barita ni si Petrus na mansoadahon Jesus i ?
Ndang gabe dibolongkon Jesus ibana, alai justru dilehon do perhatian,
diarahkan, dihaholongi, gabe mulak ma roha ni si Petrus, sian si “penyangkal”
gabe si “penyaksi” Jesus. Taingot do si
Jakob na tangkang i, na mangotootoi abangna i. Alai ditogu, dibimbing, jala
dilehon Debata do perhatian tu ibana, gabe diboto mulak, jala olo manopoti
dosana. Ido ulaon ni pamimpin manang sahalak uluan.
Ø Napaduahon,
parmahan ndada holan manguluhon angka naung pungu i dohot angka naung burju i.
Ianggo angka naung punguu i naung disi do i. Jala angka naung burju i ndang
laho be i. Alai angka na mago, na lilu, na tangkang, i do siurupan, siluluan
dohot sitoguon asa mulak. Parmahan ndada sitogu naung jongjong, alai sitogu
naung hundul, sitogu na modom do. Ditonga ni jabu ndang bo holan ianakhon na
burju hasianan ni natoras. Justru molo adong na tangkang lam malo ma holong ni
natoras mamparohahon jala manogunogu asa muba rohana.
6.
Songon tiruan naung binahen ni Jesus namarmahani hita
jolma, tama do nang angka birubiruNa pe marguru tu angka na denggan naung
pinatupaNa. Jala tangkas do taboto tung torop dope jolma na so umbege soara ni
parmahan bolon i, jala godang dope jolma na nirajaan ni dosa i. Alai i do gabe
ulaon ni angka naung tumanda Jesus do laho mandulo na marsahit, mangurupi na
mabalu, manarihon nasopot so marama so marina, suang songon i nang mamingkirhon
angka donganta na termarginalkan ala ni angka tindakan parmahanion na hurang
tangkas. Ia tanda ni jolma naung mandai pasupasu sian Debata ima malo mandok
mauliate jala mamujimuji Debata, marlas ni roha. Domu tu goar niminggunta ima
JUBILATE (Marolopolop tu Debata ma ale sandok tano on-Pslm.66:1).
Angka na porse ai marjubilate,mandok mauliate, marlas ni roha ala diparmahani
Debata do hita sian na jolo sahat di tingki on sahat ro di saleleng nilelengna.
Ai dilehon do AnakNa na sasada i ima Jesus Kristus i laho manobus hita jolma
pardosa on. Asa taruli hita las ni roha di hangoluan na manongtong i. Songon
topik ni minggunta na mandok: Jahowa Marmahan Bangsona (Allah Menggembalakan Umat-Nya). Antong na
tarjou do hita angka naung pinalua ni Kristus i, laho marmahani angka na
pinasahatNa tu hita, nang angka na dihumaliang hita. Amen.