Jumat, 09 Mei 2025

Jamita Evangelium Minggu Jubilate (Marolopolop tu Debata ma ale sandok tano on-Pslm.66:1) – 11 Mei 2025

Jahowa Marmahan Bangsona

 (Allah Menggembalakan Umat-Nya)

Hesekiel 34: 11 – 16  

 

  1. Huria ni Tuhanta dibagasan Jesus Kristus. Parmahan manang gembala ima sada ulaon na uli situtu. Ada perbedaan antara gembala Perjanjian Lama dan Perjanjian Baru. Pada Perjanjian Lama maka gembala adalah pekerjaan yang mulia seperti Daud adalah seorang gembala yang akhirnya menjadi raja.  Bahkan Allah menggambarkan diriNya sebagai gembala atas bangsa Israel. Perlu kita ketahui bahwa gembala di dalam Perjanjian Lama paling tidak selalu membawa tiga senjata. Yang pertama, senjata seperti yang dipakai oleh Daud membunuh Goliat yaitu ali-ali atau sling. Yang kedua, tongkat yang bengkok di ujungnya, untuk menarik leher domba yang jatuh ke jurang. Yang ketiga adalah gada untuk memukul serigala dan binatang buas yang hendak menyerang domba-domba. Itulah yang digambarkan di dalam Mazmur 23 dimana Allah menggembalakan kita dengan tongkat dan gada. Namun sepanjang 400 tahun maka orang Israel tidak memiliki pandangan yang baik tentang gembala. Jadi pada waktu itu bangsa Israel menantikan Mesias yang mereka pikir akan seperti Daud yang perkasa dan akan membawa kemerdekaan bagi bangsa Israel dan mengembalikan Israel pada kejayaan kerajaannya. Sebab itu pada waktu Yesus berkata “ Akulah Gembala yang baik. Gembala yang baik memberikan nyawanya bagi domba-dombanya;  dan orang Farisi mendengarkan hal ini maka mereka merasa bahwa Yesus bukanlah Mesias yang mereka tunggu-tunggu. Sebab yang mereka tunggu adalah Mesias yang hebat dan perkasa, bukan seperti gembala yang waktu itu dianggap hina dan korup. Apalagi ditambah dengan “yang mau memberikan nyawanya bagi domba-dombanya ‘ maka itu adalah hal yang tidak masuk akal pada waktu itu.
  2. Namun identitas gembala itu menjadi rusak pada waktu jaman Yesus. Dan Yesus ingin mengembalikan gambar gembala itu pada yang sesungguhnya. Selama masa itu bangsa Yahudi terus-menerus mengalami penjajahan. Dan dalam 400 tahun sebelum Yesus lahir, begitu banyak perang dan pemberontakan yang terjadi. Tercatat bahwa kerajaan Babel menghancurkan Kerajaan Yehuda dan membawa seluruh perkakas Bait Allah ke Babel dan juga membawa orang-orang muda, seperti Daniel, Sadrakh, Mesakh dan Abednego. Lalu Babel runtuh dan kerajaan Persia dan kemudian Yunani menguasai dunia. Selanjutnya bangsa Yahudi yang pulang ke Yerusalem dari pembuangan kemudian mengalami tekanan dan penjajahan Romawi.
  3. Huria ni Tuhanta, mansai denggan do turpuk on mangajari hita, ima:

Ø  Parjolo, ala nunga otik dapot hita angka pemimpin na boi gabe tiruan, na boi gabe idola.

Ø  Napaduahon, mansai ringkot hita marsiajar asa mampu gabe pemimin, ala lam tu maolna do siadopanta tu tingki na ro.

Parngoluan na lam maol ala gok ancaman, tarlobi muse kemerosotan moral, hajahaton na sumalin, knakalan rmaja, tawuran, na main hakim sendiri, perilaku biadab jala ndang patut sipujion. Hape kondisi pemimpin ni negaranta lam maol antusan. Torop pemimpin di bangsonta on na mangahut tu diri, pamokmok diri jala lalap paurusurus dirina dohot na papeol uhum. Uhum dipatgor holan tu halak na so mardihadiha do, sementara angka na margoar prmimpin, penguasa, konglomerat, ndang tardungdung ni uhum i, ala gogo ni huaso dohot hepengna. Angka sitiop huaso na seharusna merangkul, mengayomi jala mamboan hadameon dohot hademahon jotjot gabe pamongkihi, sibahen kekerasan.

4.      Alai na paling memprihatinkan ima; angka natoras songon uluan di jabuna pe nunga godang na so bo gabe tiruan be; ai godang amaama na so tarpinsang, ina na menyiksa dohot mamunu ianakhonna, suami na maunu sitrina, ama panonggahi, ina panginsahi, dohot na asing. Tarsongon i ma kondisi ni bangso Israel di jaman ni si Hesekiel on. Molo tajaha sian ayat 10 di bindu 34 on, botoonta ma hinaroa ni pangalaho ni pemimpin ni bangso i. Pemimpin nasida mansai egois, holan marmahani dirina sandiri. Pemimpin nasida serakah, mongkus, ai diporo nasida do angka birubiru, ima rakyat-na; dipambuat imbuluna, dibuat hasilna, alai ndang dilehon ianggo mangan. Pemimpin nasida mandai kejam, tidak berperasaan, jala ndang bertanggung-jawab. AI dipasombu do birubiru i mabugang, diparserak, ndang dirangkul, jala dipaloas do angka babiat panoro mamolgahi birubiru i. Angka penguasa nasida nunga gabe pamongkihi. Korupsi dohot kolusi merajalela. Pemimpin agama pe nunga terlibat korupsi jala markolusi dohot angka penguasa. Manurirangi jala melayani nasida ndada ala ni Debata be, alai nunga demi uang nanilehon ni angka penguasa dohot pengusaha. Angka hakim, sipadalan uhum pe nunga papeolhon uhum; hukum mereka perjual-belikan. Mereka mengadili berdasarkan jumlah uang yang diterimanya.

5.      Marnida hasogiron ni pangalaho ima, gabe didok Debata di ay.2: “marjea ma siparmahan Israel”. Jala ala ni i, di ayat 10 didok: “Ingkon dipasadi, ingkon dipecat, diberhentikan Debata nasida sian ulaon/jabatan i. Dung i didok Jahowa ma paboa Jahowa sandiri ma langsung turun tangan manguluhon bangso. Dipatudu , diajari, jala disosoi do hita songon dia do seharusnya gabe parmahan na hinalomohon ni Debata. Tiruanta disi, ima Parmahan Bolon i. Aha ma na pinatupa Parmahan Bolon i ?

Ø  Naparjolo; Parmahan na denggan, ima parmahan na olo mangalului birubiru na mago, na lilu dohot na tangkang (ay.11,12,16). Tuhan Jesus pe mandok, ia parmahan na denggan roha ima na rade manadingkon birubiruna na siapulusia i, laho mangalului birubiru nasada na lilu, na tangkang. Olo do ibana maneahon hosana laho mangalului na mago i. Taingot do barita ni si Petrus na mansoadahon Jesus i ? Ndang gabe dibolongkon Jesus ibana, alai justru dilehon do perhatian, diarahkan, dihaholongi, gabe mulak ma roha ni si Petrus, sian si “penyangkal” gabe si “penyaksi” Jesus. Taingot  do si Jakob na tangkang i, na mangotootoi abangna i. Alai ditogu, dibimbing, jala dilehon Debata do perhatian tu ibana, gabe diboto mulak, jala olo manopoti dosana. Ido ulaon ni pamimpin manang sahalak uluan.

Ø  Napaduahon, parmahan ndada holan manguluhon angka naung pungu i dohot angka naung burju i. Ianggo angka naung punguu i naung disi do i. Jala angka naung burju i ndang laho be i. Alai angka na mago, na lilu, na tangkang, i do siurupan, siluluan dohot sitoguon asa mulak. Parmahan ndada sitogu naung jongjong, alai sitogu naung hundul, sitogu na modom do. Ditonga ni jabu ndang bo holan ianakhon na burju hasianan ni natoras. Justru molo adong na tangkang lam malo ma holong ni natoras mamparohahon jala manogunogu asa muba rohana.

6.      Songon tiruan naung binahen ni Jesus namarmahani hita jolma, tama do nang angka birubiruNa pe marguru tu angka na denggan naung pinatupaNa. Jala tangkas do taboto tung torop dope jolma na so umbege soara ni parmahan bolon i, jala godang dope jolma na nirajaan ni dosa i. Alai i do gabe ulaon ni angka naung tumanda Jesus do laho mandulo na marsahit, mangurupi na mabalu, manarihon nasopot so marama so marina, suang songon i nang mamingkirhon angka donganta na termarginalkan ala ni angka tindakan parmahanion na hurang tangkas. Ia tanda ni jolma naung mandai pasupasu sian Debata ima malo mandok mauliate jala mamujimuji Debata, marlas ni roha. Domu tu goar niminggunta ima JUBILATE (Marolopolop tu Debata ma ale sandok tano on-Pslm.66:1). Angka na porse ai marjubilate,mandok mauliate, marlas ni roha ala diparmahani Debata do hita sian na jolo sahat di tingki on sahat ro di saleleng nilelengna. Ai dilehon do AnakNa na sasada i ima Jesus Kristus i laho manobus hita jolma pardosa on. Asa taruli hita las ni roha di hangoluan na manongtong i. Songon topik ni minggunta na mandok: Jahowa Marmahan Bangsona  (Allah Menggembalakan Umat-Nya). Antong na tarjou do hita angka naung pinalua ni Kristus i, laho marmahani angka na pinasahatNa tu hita, nang angka na dihumaliang hita. Amen.

Jamita Evangelium Minggu IV D. Trinitatis – 13 Juli 2025

Manghaholongi Debata Jala Manangihon Soarana  (Mengasihi Tuhan Dan Hidup Menurut Jalan-Nya) 5 Musa 30: 15 – 20 (Ulangan 30 : 15-20) ...